Spory televizí blokují miliardový trh reklamy

televize

televize Zdroj: profimedia.cz

Ani rok po rozkolu v profesní Asociaci televizních organizací (ATO) nedochází mezi hlavními hráči k dohodě. Na jedné straně televize Nova, která nesouhlasí s výsledkem tendru ATO na měření sledovanosti, na druhé straně Prima, Česká televize a mediální agentury, které se postavily za vybranou společnost Mediaresearch. Ta má dostat za pět let měření (2013 až 2017) přes 290 milionů korun.

Ostatní tři uchazeči nesplnili zadávací podmínky trendru. Zadavatelé reklamy každoročně utratí v televizích na základě dat o sledovanosti miliardy korun.

Obě strany se rovněž nemohou dohodnout na nových podílech stávajících i přibíraných členů v asociaci. Situaci měla rozlousknout páteční valná hromada ATO, zástupci televizí a mediálek se však pouze dohodli, že se sejdou znovu 3. října. Potvrdila to jednatelka asociace Vlasta Roškotová.

Soupeřící strany se nyní snaží protlačit do stanov ATO věci, které by lépe vyhovovaly jejich zájmům. Podle informací deníku E15 by Prima a ČT rády zrušily nutnost jednomyslného schvalování důležitých věcí jako třeba přibírání nových členů. Nova zase údajně otevřela otázku podmínek vystoupení z asociace. Podle současných stanov vystupující subjekt zaplatí jeden měsíc po zániku svého členství sedm měsíčních plateb za měření sledovanosti. Nikde však není řečeno, že za ně na oplátku obdrží příslušná naměřená data.

Nova letos v létě založila společně s agenturou Médea Sdružení pro měření sledovanosti, které vypsalo vlastní tendr na realizátora měření. Do něj se přihlásily dvě společnosti – GfK a AC Nielsen.

Rozhovor s šéfem Novy Janem Andruškem čtěte na E15.cz