TV Barrandov dá miliony za měření sledovanosti

Programový ředitel TV Barrandov Janis Sidovský

Programový ředitel TV Barrandov Janis Sidovský Zdroj: CTK/Roman Vondrous

Napjatý rozpočet televize Barrandov čeká za pár měsíců nová zátěž. Od ledna 2013 by se měla televize podílet na financování peoplemetrového měření televizní sledovanosti v objemu 6,5 procenta celkových nákladů. Tendr na realizátora měření pro příštích pět let vyhrála loni na podzim společnost Mediaresearch, objem zakázky se pohybuje okolo 290 milionů korun. Stanice vlastněná skupinou investorů v čele s Tomášem Chrenkem by tak zaplatila skoro 20 milionů korun.

Přispívat na peoplemetrové měření by měly nově i další subjekty – hudební televize Óčko ve výši 1,5 procenta celkových nákladů a mediazastupitelství Atmedia dvě procenta. Ty by se spolu s Barrandovem měly zároveň stát novými plnohodnotnými členy měření.

Změnit by se měly i podíly největších přispěvatelů: Primě stoupne o dva procentní body na 24 procent, České televizi klesne o více než jedenáct bodů na 24 procent. Podíl Novy (24,5 procenta) by se v podstatě neměl měnit. Vyplývá to z nejnovějšího návrhu na změnu v Asociaci televizních organizací (ATO), která měření sledovanosti zajišťuje. Návrh podle informací deníku E15 odsouhlasila většina současných členů ATO včetně Primy nebo Asociace komunikačních agentur. Nyní se čeká na postoj Novy. Změny by měla projednat ATO na valné hromadě na počátku září.

Zástupci TV Barrandov navržené platby nekomentovali. „Pokud vím, tak většina členů ATO by uvítala vstup Barrandov Televizní Studio mezi řádné členy asociace. Žádost jsme již předali,“ řekl pouze místopředseda představenstva TV Barrandov Janis Sidovský.

Chystané změny v ATO souvisí s novou situací na trhu. ČT přišla loni o většinu televizní reklamy. I tak se však vlivu v asociaci nechce vzdát. „S daty z peoplemetrů stále pracujeme. Vyhledáváme nové divácké skupiny,“ uvedl ředitel ČT Petr Dvořák. TV Barrandov a firmě Atmedia zase letos uplynuly tři roky přidruženého členství v asociaci, takže mohou požádat o plnohodnotné členství. Situaci navíc komplikuje postoj Novy, která vyjádřila nesouhlas s výsledkem tendru ATO. Proto na počátku léta spolu s mediální agenturou Médea založila Sdružení pro měření sledovanosti, které chce realizovat vlastní měření.