TV Barrandov loni více než zdvojnásobila tržby | E15.cz

TV Barrandov loni více než zdvojnásobila tržby

Programový ředitel TV Barrandov Janis Sidovský
Programový ředitel TV Barrandov Janis Sidovský
• 
ZDROJ: CTK/Roman Vondrous

abo

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
TV Barrandov, kterou ovládá podnikatel Tomáš Chrenek, se loni podařilo rapidně navýšit reklamní výnosy. Podle obchodního ředitele stanice Marka Klaina se výnosy zvýšily v souladu s plánem na 300 až 350 milionů korun. V roce 2010 přitom TV Barrandov utržila z inzerce přes 145 milionů korun.

Nárůst management televize Barrandov přičítá vyššímu podílu na sledovanosti a růstu objemu reklamy, který dostává od mediálních agentur jako OMD nebo Médea. Podle Asociace televizních organizací (ATO) loňský podíl Chrenkovy televize na sledovanosti dosáhl 5,07 procenta (v roce 2010 to bylo 4,2 procenta).

Podíl na trhu s reklamou by měl být ještě vyšší. Vidět je to z čísel, dosažených během podzimní sezony. Podle údajů ATO–Mediaresearch TV Barrandov během listopadu 2011 dodala 8,2 procenta všech GRP (zásah jednoho procenta cílové skupiny), na celkových útratách v ceníkových cenách se podílela 8,7 procenty.

Zatím není jisté, jak dopadl celkový hospodářský výsledek stanice za rok 2011. Podle byznys plánu se loňské náklady měly pohybovat na úrovni 470 milionů, což by znamenalo roční ztrátu asi 120 až 170 milionů korun. To Klain nepotvrdil. Ztráta TV Barrandov v roce 2010 dosáhla 334 milionů korun, v roce 2009 to bylo 422 milionů. Celkem Chrenek nasypal do televize přes miliardu korun.

V letošním roce by TV Barrandov chtěla navýšit podíl na sledovanosti na sedm až osm procent. Kvůli tomu pokračuje v investicích do vlastní tvorby -do pokračování hudební show To byl náš hit, druhé řady reality show Splněné sny, dalších dílů Barrandovského videostopu nebo nového diskuzního pořadu Dobrý večer, Česko! s moderátory Tomiem Okamurou a Martinou Kociánovou.

Zároveň pokračují pokusy majitelů TV Barrandov získat strategického investora. Jedním z vážných zájemců se loni stalo vydavatelství Ringier Axel Springer. Podle informací deníku E15 jednání měla uváznout na ceně.

Autor: abo

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah