Prodeje hudebních nosičů se na výnosech podílely 84,5 milionu korun (pokles o 22 milionů). K nejprodávanějším titulům patřila loňská alba Lady Gaga, Richarda Müllera, Mira Žbirky, Rammstein nebo Čechomoru. Z prodeje producentských práv společnost získala 65,4 milionu korun (meziroční zanedbatelná změna).
„Navzdory meziročnímu poklesu tržeb za prodej zboží se nám podařilo udržet celkový tržní podíl téměř 30 procent a na rostoucím segmentu prodeje digitální hudby získat podíl přes 34 procent,“ uvádí ředitel české pobočky UM Tomáš Filip. Klesající výkonnost firmy je patrná i z poměrových ukazatelů. Rentabilita výnosů klesla ze 12 procent na 5,7 procenta, rentabilita tržeb z 18,7 procent na 9,7 procenta.
Snižující se výkon dceřiných firem vede evropskou centrálu Universal Music k restrukturalizaci regionu. Pod Filipovo vedení se tak letos dostala pobočka UM v Maďarsku. Čísla z obou poboček budou konsolidovaná z daňových důvodů v holandské řídící firmě. V letošním roce se očekává, že Filip začne řídit i českou pobočku konkurenční firmy EMI. Čeká se na stanovisko Evropské komise ke spojení těchto dvou hudebních obrů na globální úrovni. To by mělo být známo na počátku srpna.
Vloni se český hudební trh zmenšil z 357 milionů na 264 milionů korun. Prodeje digitální hudby činily 36 milionů korun.