Virtuální operátor do konce roku? Zájem má Ringier, UPC i Tesco

Sony, smartphone

Sony, smartphone Zdroj: profimedia.cz

Do konce roku by v Česku mohl vzniknout minimálně jeden virtuální mobilní operátor. Zájem o nabízení mobilních služeb v sítích některého z nynějších mobilních operátorů mají Ringier, UPC a Tesco. Uvedl to server Mobil.cz.

Ringier chce údajně spolupracovat s Telefónikou. Virtuální operátor by se mohl jmenovat Blesk Mobil. Bylo by to po vzoru z Německa, kde mateřský koncern Ringieru, vydavatelství Axel Springer, provozuje virtuálního operátora Bild Mobile, uvedl Mobil.cz.

UPC jedná s Vodafonem a Tesco s T-Mobilem a Telefónikou. Tesco už v některých zemích virtuálního operátora provozuje.

Zájemci o provoz virtuálního operátora dosud naráželi na nezájem mobilních operátorů umožnit jim vstup do svých sítí. ČTÚ ale dokončuje analýzu, na jejímž základě by mohl operátorům velkoobchodní otevření sítí nařídit, proto se firmy začaly snažit direktivnímu postupu předejít.

„Současnou snahu operátorů na vytvoření virtuálního operátora samozřejmě vítám. Jen podotýkám, že kdyby byla vůle se dohodnout, mohli tu virtuální operátoři fungovat již tři roky,“ podotkl předseda ČTÚ Pavel Dvořák.

„Jestli virtuální operátor opravdu vznikne do konce roku, tak to znamená jedinou věc - že se tlak ČTÚ na operátory konečně vyplácí. K telekomunikacím má blízko UPC (kabelová televize, internet) a také Tesco, které virtuální operátory pod svojí značkou provozuje v zahraničí a šlo by pouze o převedení know-how do českých podmínek,“ poznamenal Filip Kůžel ze serveru Mobilmania.cz.

Prostor pro virtuální operátory by se mohl otevřít i po aukci kmitočtů na rychlé mobilní sítě LTE. Jednou z podmínek získání frekvencí je totiž vytvoření velkoobchodní nabídky pro virtuální operátory.

Větší šance, že na trh vstoupí nějaký virtuální operátor, dává ohlášený zájem PPF stát se čtvrtým operátorem. Současná trojka operátorů, která dosud virtuálům bránila, v jejich rychlém vzniku vidí možnost, jak v současné cenové hladině sebrat konkurentovi část trhu a vytvořit nárazníkové pásmo proti razantnímu snížení cen, míní Mobil.cz.