Zisk české Telefóniky spadl o čtvrtinu. Na vině jsou nové tarify

Telefónica O2

Telefónica O2 Zdroj: CC BY 2.0: DeclanTM

Telefónice Czech Republic, kterou v brzké době koupí investiční skupina PPF, klesl za tři čtvrtletí čistý zisk o čtvrtinu na 3,7 miliardy korun. Konsolidované provozní výnosy se snížily o 5,8 procenta na 35,6 miliardy korun. Výsledky byly v souladu s očekáváním trhu.

Počet mobilních zákazníků Telefóniky se meziročně zvýšil o jedno procento na 5,07 milionu korun. Provozní výnosy mobilního segmentu klesly o desetinu na 16,6 miliardy korun. Pokles výnosů souvisí se snižováním mezioperátorských poplatků i zavedením nových paušálních tarifů Free. Počet tarifních klientů díky novým tarifům stoupl o 1,7 procenta na 3,2 milionu. Průměrný měsíční výnos na zákazníka klesl o 16 procent na 332 korun.

Celkový počet pevných linek se snížil o sedm procent na 1,4 milionu. Počet internetových přípojek xDSL naopak vzrostl o dvě procenta na 919 tisíc přípojek. Množství televizních přípojek O2 TV se díky podzimní změně nabídky zvýšilo o šest procent na 148 tisíc. Výnosy z pevných linek klesly o čtyři procenta na 15,2 miliardy korun.

Na Slovensku firma zvýšila výnosy o devět procent na 155 milionů eur. Počet mobilních zákazníků stoupl o 14 procent na 1,47 milionu.

Celkové investice klesly o 13 procent na 3,45 miliardy korun. Směřovaly do zvýšení kapacity sítě, spuštění technologie LTE v Praze a v Brně a také do xDSL.

V síti Telefóniky začali v posledním roce působit virtuální operátoři Blesk Mobil, Tesco Mobile nebo ČEZ Mobil. Firma zároveň oznámila, že bude své sítě GSM a 3G v budoucnu sdílet s konkurenčním T-Mobilem.

Majoritních 70,8 procenta v českém operátorovi drží španělská skupina Telefónica. Ta většinu, tedy 65,9 procenta, prodává finanční skupině PPF za 2,467 miliardy eur, tedy 63,6 miliardy Kč. Firma bude další maximálně čtyři roky využívat značku O2 a partnerský program španělské skupiny.

Jan Sedlák: PPF jde za svým, jen trochu oklikou

Prodej Telefóniky O2 aukci nezastaví