Babiš se v Jílovém setkal kvůli podobě D3 s odporem. Podívejte se, co kritikům vadí | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Babiš se v Jílovém setkal kvůli podobě D3 s odporem. Podívejte se, co kritikům vadí

vaj, ČTK

Výstavba dálnice D3 budí emoce. Premiér Andrej Babiš (ANO) jednal v Jílovém u Prahy se starosty obcí, kterých se má projekt dotknout. „Přivítali“ ho ale i odpůrci navrhované podoby středočeského úseku dálnice. Její vizualizace si prohlédněte ve fotogalerii.

Na premiéra, který do Jílového přijel spolu s ministry dopravy Vladimírem Kremlíkem (za ANO) a životního prostředí Richardem Brabcem (ANO), na náměstí čekala asi stovka odpůrců. Křičeli "hanba" a pískali.

Drželi transparenty s nápisy jako "Nezničte neporušenou přírodu betonem", "Stop projekt D3 v Posázaví" nebo "Soudruhu Babiši, vyvlastněte Čapí hnízdo pro obchvat Olbramovic". Po jednání pak někteří obcházeli muzeum a na Babiše, kterého viděli za zídkou, pokřikovali nadávky."

Výletní sezona začala, trať Posázavského pacifiku láká i na stále vzácnější dieselové lokomotivy

Jakékoliv obstrukce průběhu stavebních a územních řízení povedou jenom k tomu, že zahajování stavby bude oddalováno," řekl Kremlík.Zástupci spolku Alternativa středočeské D3 předali novinářům text výzvy pro premiéra, v níž se navrhuje zastavit přípravu západní varianty a zvýšit kapacitu silnice I/3.

Vyčítají Babišovi upřednostňování podle nich předražené dálnice na úkor urychleného řešení průjezdnosti a bezpečnosti dopravy v regionu, zejména benešovské I/3 a návaznosti na Prahu.

Prohlédněte si fotogalerii:

Uvádějí, že projekt D3 se zakládá na neaktuálních podkladech a jsou v něm rozpory. "Řešení stávajících dopravních problémů je možné mnohem dříve, levněji a snadněji s pomocí obchvatů obcí a důsledné modernizace silnice I/3 oproti stavbě komplikované dálnice. Ta může situaci ještě zhoršit, neboť přitáhne do daného území další dopravu včetně zahraničních kamionů," řekl právník Alternativy Michal Bernard.

Středočeská hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO) ale oponovala, že tento návrh je neprůchodný, protože silnici I/3 nelze na všech místech rozšířit.D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. O potřebě této komunikace se mluví tři desítky let. Středočeská část má měřit 60 kilometrů.

Glosa Štěpána Brunera: Randál u Čapího hnízda
Babiš: Výstavba středočeského úseku D3 by měla začít v roce 2024
O soběstačné domy mají Češi zájem. Narážejí ale na stavební úřady

Autor: vaj, ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!