Výletní sezona začala, trať Posázavského pacifiku láká i na stále vzácnější dieselové lokomotivy

Bardotka

Bardotka Zdroj: ČTK

Posázavský pacifik
Medník
Posázaví
Posázaví
Posázavská stezka
19
Fotogalerie

V průběhu května roste zájem víkendových cestujících o jízdu vlakem linky S8, která vede po trase takzvaného Posázavského pacifiku z Prahy do Čerčan.

Kromě známých výhledů na Vltavu, Sázavu či vrch Medník ale čekaly na část cestujících i komplikace. Sobotní hojně využívaný spoj, který z Hlavního nádraží odjíždí po deváté hodině ranní, v květnu dvakrát nabral zpoždění devět až patnáct minut ještě před tím, než souprava vůbec vyjela na trať.

„Příčinou onoho 15minutového zdržení byla delší sestava vlaku před přistavením soupravy na hlavní nádraží. V ostatní dny odjížděl na čas nebo s minimálním minutovým zdržením,“ upřesnil Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení Českých drah.

Prohlédněte si krajinu, kudy Posázavský pacifik jezdí:

Zatímco ve všední dny na trasu nasazují žluto-zelené soupravy typu Regionova, o víkendech v letní sezoně vozí cestující kolem Sázavy hlavně modernizované patrové vagony tažené dieselovými lokomotivami. Pro některé pasažéry tak představuje zážitek už jen tato skutečnost. Během pracovních dní se na posázavské trati s „brejlovcem“ nebo „bardotkou“, jak příznivci železniční dopravy konkrétním dieselovým mašinám přezdívají, prakticky nesetkají.

Mezi nejzajímavější místa trasy Posázavského pacifiku patří mimo jiné přejezd přes Žampašský viadukt. Mezi stanicí Jílové u Prahy a zastávkou Luka pod Medníkem překonává vlak údolí Kocour u Žampachu po 110 metrů dlouhém železničním viaduktu, který byl postaven v letech 1898 až 1899 a dodnes je nejvyšším kamenným mostem na českých lokálkách. S maximální výškou 41,5 metru je jen o metr nižší než pražský Nuselský most. Zachycen je ve fotogalerii.