Zlevnění jízdného pomohlo, Pražané si koupili více lítaček

tramvaje v Praze

tramvaje v Praze Zdroj: E15

Lidé čekají na vydání vůbec prvních karet Lítačka
Pražská primátorka Adriana Krnáčová představila 23. února novou kartu pro MHD v Praze, která nahradí opencard a bude se jmenovat Lítačka. Pro tento název se v průzkumu, který si magistrát zadal, vyslovilo 52,56 procenta lidí. Pilotní projekt město spustí 1. března.
Metro (ilustrační foto)
Změna jízdního řádu zavedla 38 páteřních autobusových linek, takzvaných metrobusů, které mají ve špičce interval maximálně šest až osm minut. (Foto ČTK)
Na pražské Václavské náměstí se možná opět vrátí tramvaje
6
Fotogalerie

Po loňském zlevnění ročního jízdného stoupl počet cestujících v pražské MHD o 4,6 procenta. Prodalo se o více než 110 tisíc ročních jízdenek více než v předchozím období, tržby však poklesly asi o 194 milionů korun. 

Od července 2015 platí cestující 3650 korun za roční kupon, předtím to bylo o 1100 korun více. O výsledcích analýzy, která se zavedením slevy na jízdném zabývala, informoval dopravní podnik (DPP). Zlevnění MHD bylo součástí koaliční smlouvy po volbách.

"Potvrdil se předpoklad, že sleva ročního kuponu bude zásadní motivací pro řadu lidí, aby nově začali používat MHD. I v tomto směru se tak vedle úlevy pro již dřívější uživatele MHD nové opatření jeví jako vysoce pozitivní," uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Od loňského 17. června, kdy prodej levnějších kuponů začal, se do konce letošního června prodalo celkem 282 223 kuponů, předtím to bylo asi 170 tisíc. Celkový počet jízd se zvýšil o 60,8 milionu.

Dopravní podnik je akciová společnost vlastněná Prahou a zaměstnává přes 10 tisíc lidí. Na jeho provoz vydává hlavní město každý rok přes deset miliard korun. DPP přepraví denně zhruba 3,3 milionu cestujících, ročně je to přibližně 1,2 miliardy lidí.