Zaměstnanci pražského dopravního podniku žádají růst mezd o sedm procent

Pražský dopravní podnik (DPP) musí v krátké době řešit už druhý problém s nekvalitními vozidly. Podle dokumentů DPP, které má server E15.cz k dispozici, jde tentokrát o nové soupravy metra od společnosti Siemens.

Pražský dopravní podnik (DPP) musí v krátké době řešit už druhý problém s nekvalitními vozidly. Podle dokumentů DPP, které má server E15.cz k dispozici, jde tentokrát o nové soupravy metra od společnosti Siemens. Zdroj: DPP

Dopravnímu podniku bude dodávat jízdenky Státní tiskárna cenin
Chybějící peníze na dopravní výstavbu by státu mohlo podle Svazu podnikatelů ve stavebnictví (SPS) přinést například zdražení dálničních kuponů či rozšíření silniční daně i na soukromá vozidla. Stavebníci to uvádějí v dokumentu adresovaném ministerstvu dopravy (MD). Získané finance by směřovaly do Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), který se letos ztenčí o zhruba třetinu na 61,3 miliardy korun.
Zaměstnanci dopravního podniku začali začali během dopoledne na Jižním městě vyvěšovat doplňkové informační tabule
Hlavní budova Dopravního podniku hl. m. Prahy
Zleva premiér Bohuslav Sobotka, pražská primátorka Adriana Krnáčová, generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Jaroslav Ďuriš, náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek slavnostně uvedli do provozu nový úsek trasy A pražského metra.
6
Fotogalerie

Odborové svazy a vedení Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) začaly jednat o dodatku kolektivní smlouvy, který by v příštím roce zvýšil mzdy v DPP. Odboráři navrhli vedení DPP zvýšit mzdy o sedm procent. Informaci potvrdil prezident odborářů DPP Jiří Obitko i mluvčí DPP Jiří Štábl. Současná kolektivní smlouva platí do konce roku 2017 a mzdy v DPP se podle ní upravovaly na letošní rok loni. Průměrný plat v DPP je 34 500 korun.

"V rámci kolektivního vyjednávání předložily odborové svazy návrh dodatku, který řeší mimo jiné mzdový předpis. Náš návrh je sedm procent, nicméně je to stále jenom návrh, o kterém se jedná," řekl Obitko.

Odboráři rovněž navrhují, aby v případě schválení dodatku platilo současné znění smlouvy až do roku 2020. Základní část dohody by tak zůstala stejná, obě strany by každý rok jednali pouze o platových podmínkách.

Vedení DPP nyní návrh odborářů řeší. "Za DPP mohu potvrdit, že kolektivní jednání probíhá a o nárocích na růst mzdových tarifů jednáme," řekl Štábl. Průběh jednání ani podrobnosti nechtěl sdělit.

Další jednání mezi vedením a odbory by se mělo uskutečnit v první třetině listopadu. Na tuto schůzku by mělo podle informací ČTK přinést svou představu případného zvýšení platů vedení podniku. Loni činily podle výroční zprávy DPP mzdové náklady celkem asi 4,6 miliardy, navrhované navýšení by tedy znamenalo jejich zvýšení o zhruba 300 milionů korun.

Kolektivní smlouva ustavuje vztah mezi vedením podniku a zaměstnanci. Smlouva řeší nejen výši mzdy, ale rovněž například podobu sociálního programu zejména pro profese vyžadující vysoké nároky na zdravotní stav.

Stoprocentním vlastníkem podniku je Praha, která platí provoz DPP ročně částkou kolem 11 miliard korun. DPP přepraví denně zhruba 3,3 milionu cestujících, ročně je to přibližně 1,2 miliardy lidí. Dopravní podnik je největší akciovou společností v majetku Prahy a zaměstnává více než 10 tisíc lidí.