Obchodníkům raketově rostou prodeje přístrojů k úpravě vousů, vlasů i nehtů

Zájem o nákup strojů či zastřihovačů přes internet roste o stovky procent.

Zájem o nákup strojů či zastřihovačů přes internet roste o stovky procent. Zdroj: Alza

U Čechů skokově vzrostl zájem o přístroje na úpravu vousů, vlasů i nehtů. Nejlépe se daří zastřihovačům, u nichž obchodníci sledují růst o více než 200 procent. Vysoká poptávka je také po produktech na domácí manikúru a pedikúru.

Zboží prodejci pravidelně doplňují, rozšiřují také jeho nabídku, a to včetně barev vlasy a sprejů na krytí šedin. Kadeřnictví, barber shopy a další salony krásy jsou už více než měsíc z nařízení vlády kvůli zamezení šíření nového typu koronaviru uzavřené. Obnovit provoz by podle vládního harmonogramu mohly od 25. května.

Češi se proto doma více věnují péči o tělo. Z hlediska prodejů ji rozhodně nezanedbávají muži. E-shop Alza.cz zaznamenal u zastřihovačů vousů a strojků na vlasy nárůst prodejů o více než 230 procent. "Samotné strojky na vlasy pak vzrostly od počátku března o neuvěřitelných 465 procent," uvedla mluvčí Alzy Patricie Šedivá. U barev na vlasy pro muže evidují podle ní dvojnásobné prodeje.

Mall.cz hlásí největší zájem je o pánské zastřihovače, řekla mluvčí Mall.cz Pavla Hobíková. Elektro prodejce Datart podle své mluvčí Evy Kočicové eviduje dvojnásobný růst prodejů u zastřihovačů. Je o ně zájem také v e-shopu s kosmetikou Notino.

"U strojků a zastřihovačů je nárůst více než 200 procent v Česku, v zahraničí pak dokonce 660 procent," uvedl marketingový ředitel Notina Radek Ondrášík. O elektronické produkty péče o tělo stoupl zájem i v e-shopu Pilulka.cz, a to o 40 procent ve srovnání s předchozími měsíci, řekla mluvčí prodejce Kateřina Schotliová.

"Jen za duben vyskočily prodeje produktů pro manikúru a pedikúru o 460 procent při porovnání se stejný obdobím vloni," řekla dále Šedivá z Alzy. Vyšší zájem je podle ní také o kulmofény a přístroje péče o pleť jako ultrazvukové špachtle, obličejové kartáčky nebo galvanické žehličky. Notino u fénů a žehliček na vlasy sleduje růst o desítky procent.

Barvy na vlasy byly před vyhlášením karantény pro Mall.cz doplňkovým sortimentem. "Na začátku měsíce jsme jejich nabídku kvůli velkému zájmu výrazně rozšiřovali. Část zákazníků se pouští do domácího barvení a ti méně odvážní pořizovali zatím především spreje na krytí šedin. Zájem roste také o vlasové kúry a séra," uvedla Hobíková.

Notino podle Ondrášíka sleduje u profesionálních barev na vlasy růst o téměř 300 procent, u domácích barev o necelých 100 procent. Na Alze barvy na vlasy od března do současné chvíle vyskočily podle Šedivé meziročně o více než 400 procent.