Adidas koupil Runtastic, snaží se dohnat ztrátu v oblasti nositelné elektroniky

Adidas (ilustrační foto)

Adidas (ilustrační foto) Zdroj: CC BY 2.0: whatleydude via Flickr

Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas koupil výrobce aplikace pro sledování běžeckého výkonu a dalších fitness aktivit Runtastic. Německé firmě to dává přístup k 70 milionům aktivních uživatelů aplikace. Zároveň by jí to mohlo pomoci dohnat své soupeře v oblasti nositelné elektroniky.

Adidas dnes oznámil, že dokončil převzetí Runtastic od jejího většinového vlastníka, kterým byl mediální dům Axel Springer, a dalších hlavních akcionářů a zakladatelů rakouské společnosti. Společnost Runtastic transakce ohodnotila na 220 milionů eur (5,9 miliardy korun).

Průkopníkem v oblasti měření pohybové aktivity byl větší konkurent Adidasu, americká společnost Nike. Společnost spolupracovala s americkým výrobcem elektroniky Apple na běžeckých programech pro zařízení Applu a v roce 2012 uvedla na trh fitness náramek FuelBand.

Německý Adidas, který ztrácí podíl na trhu sportovního zboží ve prospěch Nike, začal své zařízení pro měření rychlosti a dalších parametrů při chůzi či běhu prodávat miCoach teprve loni. Runtastic byl založen v roce 2009. Sídlo má v Paschingu u rakouského Lince.