„V krizové situaci, při dopravní nehodě či úrazu si řada volajících nedokáže vybavit přesnou polohu. Stisknutí tlačítka je pak nejjednodušším krokem,“ říká lékařka Jana Kubalová ze záchranné služby Jihomoravského kraje.
Z dat záchranářů vyplývá, že za tři měsíce vyráželi k více než šedesátce tísňových výzev, přijatých právě cestou mobilní aplikace. V mnoha případech aplikace výrazně usnadnila hledání pacienta a nejednou pomohla i s rychlým kontaktováním operátorů linky 155.
„Za první tři měsíce provozu jsme jen na našem dispečinku záchranné služby přijali několik tísňových výzev z mobilní aplikace Záchranka. Systém nám například výrazně usnadnil dohledání cyklisty, který nám po pádu na lesní komunikaci obtížně popisoval svoji polohu,“ upřesňuje vedoucí operačního střediska ZZS Libereckého kraje Petr Matějíčka.