Arrinera Hussarya: polský supersport dostal jméno | E15.cz

Arrinera Hussarya: polský supersport dostal jméno

Autorevue.cz
Jiří Duchoň

Horká novinka z Polska se dočkala pojmenování, navíc vám můžeme nabídnout i několik nových obrázků sériového provedení a nové technické informace.

Jméno Hussarya zřejmě ve většině čtenářů snadno evokuje název nového supersportovního modelu Pagani Huayra, který se představil na samém počátku loňského roku, nicméně polskou společnost Arrinera Automotive z vyloženého plagiátorství nařknout nelze. Jméno Hussarya bylo odvozeno od husarů.

O přípravě nového vás informujeme průběžně, nicméně nyní již známe další technické podrobnosti a můžeme vám ukázat i nové počítačové obrázky vozu určeného pro sériovou výrobu. Ten se od prototypu poměrně výrazně liší, ale musíme bohužel konstatovat, že Hussarya nese řadu rysů vypůjčených z konkurenčních modelů renomovaných evropských automobilek, zejména pak nových Lamborghini.

Arrinera Hussarya má podvozek vyrobený převážně z vysokopevnostní oceli a kola zavěšena na víceprvkových závěsech. O vývoj celého podvozku se postaral britský konstruktér Lee Noble, jenž se do povědomí příznivců motorismu zapsal nejen vozy nesoucími jeho jméno, ale také stroji Ultima, Midtec nebo Rossion.

S motorem z "korvety"

Novinka má být 4 450 mm dlouhá, 2 056 mm široké a jen 1 190 mm vysoká, přičemž stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 695 mm a rozchodem kol 1 744 vpředu i vzadu. O pohon se stará osmiválec GM LS9 6,2 l z Chevroletu Corvette ZR1, jenž je prý schopen dosáhnout výkonu 650 koní (478 kW) a točivého momentu 820 Nm.

Na tento agregát má navazovat převodovka Graziano, s níž bude Arrinera zrychlovat z klidu na 100 km/h za 3,2 s a na 200 km/h za 8,9 s a při pohotovostní hmotnosti okolo 1 300 kg dosáhne nejvyšší rychlosti 340 km/h. Prodeje mají být odstartovány na sklonku příštího roku a cena se má pohybovat v přepočtu okolo 3,2 mil. Kč.

Autor: Autorevue.cz, Jiří Duchoň
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!