BMW 335i jako závodní speciál BMW Performance
Novinka vznikla ve spolupráci firem BMW South Africa a ADF Motosport a jezdit bude v letošním ročníku jihoafrického seriálu závodů cestovních vozů Wesbank Super Series. Do svého prvního závodu vyrazí již tuto sobotu na okruhu Killarney v Kapském městě, následovat bude kromě jiných také čtyřiadvacetihodinovka na Nürburgringu.
Závodní speciál vychází ze sériového čtyřdveřového sedanu BMW 335i a zachovává si převážnou většinu jeho pohonné jednotky v podobě řadového, zážehového šestiválce s objemem 3,0 l a dvojitým přeplňováním. Důkladná odtučňovací kúra vedla ke snížení pohotovostní hmotnosti na 1 360 kg, což je o 225 kg méně než ve standardní verzi.
Závodní BMW 335i je zároveň opatřeno celou řadou dílů z nabídky oddělení BMW M Performance včetně karosářských doplňků. Společnost ADF Motosport ve spolupráci s firmou MoTeC dále vylepšila pohonnou jednotku například řídicí jednotkou se speciálním programem a schopností odesílat klíčová provozní data skrze GPS nebo výfukovým traktem Akrapovic.
Podle MoTeCu je nové BMW 335i prvním závodním automobilem historie s přímým vstřikováním, který byl přímo odvozen ze sériového modelu. Sání dostalo v rámci příslušných pravidel restriktor o průměru 40 mm na vstupu a turbodmychadlo s plnicím tlakem sníženým na 0,7 barů.
I přes tato omezení pohonná jednotka nově vykazuje nejvyšší výkon 408 koní (300 kW) a točivý moment 600 Nm, což je o 102 koně (75 kW), resp. 200 Nm více než ve standardním odladění. Mezi další úpravy patří instalace výkonnějších brzd s kotouči M Performance o průměru 370 mm vpředu a osmnáctipalcových litých ráfků BBS.
Takto upravená BMW 335i (F30) nabídne společnost ADF Motosport i soukromým jezdcům. Stavba každého z vozů údajně zabere více než šest týdnů a přijde vás v přepočtu na nějakých 4,9 milionu korun.