Český rozhlas spustí vlastní e-shop

Český rozhlas

Český rozhlas Zdroj: profimedia.cz

Hudební nahrávky a pořady s mluveným slovem včetně archivních až raritních záznamů pocházejících z produkce Českého rozhlasu (ČRo) bude možné od ledna příštího roku kupovat nejen ve formě fyzických nosičů přes dceřinou firmu Radioservis, ale i v digitální formě. Veřejnoprávní stanice totiž podle informací deníku E15 za půl roku spustí vlastní internetový obchod.

Na přípravách rozhlas intenzivně pracuje jak v technické rovině, tak v rovině obchodněprávní. „Český rozhlas má největší zvukový archiv v Česku a ten chceme otevřít široké veřejnosti. Přestože se řada archivních snímků objevuje ve vysílání, je to jen malé procento toho obrovského bohatství, které se v archivu ČRo nachází,“ potvrdil plány rozhlasu náměstek generálního ředitele pro strategický rozvoj Jiří Svoboda. „Druhým a neméně důležitým hlediskem je nabídnout zájemci–posluchači vysoký komfort poslechu v místě a čase na jakémkoli zařízení,“ dodal.

Zda bude e-shop provozovat rozhlas či Radioservis, ještě není rozhodnuto. Obchodních modelů je ale rozpracováno více. Předpokladem ale podle Svobody je, že Radioservis bude mít svoji roli v obchodněmarketingové rovině.

ČRo se bude snažit v e-shopu nabízet co nejširší žánrovou nabídku nahrávek jak hudby, tak mluveného slova, která by měla každoročně narůstat tak, jak bude v silách Českého rozhlasu řešit technické a právní problémy.

„Současný prodej fyzických nosičů zůstane zachován. Trend v poskytování zvuku se ale jednoznačně vyvíjí směrem k digitálnímu prodeji, který je operativnější a levnější, což vede k širší nabídce a snazší dosažitelnosti,“ podotkl.

Rozhovor o archivu ČRo čtěte v zítřejším vydání deníku E15

Radioservis se loni dostal do ztráty
Dceřiná společnost ČRo se loni po několika letech propadla do ztráty 870 tisíc korun, zatímco předloni byla v zisku 950 tisíc korun a ještě o rok dříve v zisku 1,1 milionu korun. Tržby firmy loni klesly o téměř pětinu na 40,7 milionu, přičemž pokles Radioservis zaznamenal podruhé po sobě. „Radioservis obchoduje v oblasti, která je nyní v krizovém období a musí se s tím vyrovnat stejně jako řada jiných firem. Osobně pokles tržeb nevidím jako trvalý jev,“ uvedl náměstek generálního ředitele ČRo pro strategický rozvoj Jiří Svoboda.