Český start-up dobývá telekomunikační trh

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Repro Strategie (Hynek Glos)

Tuzemská firma Brand Embassy zaměřená na vyhledávání reakcí a stížností na péči o zákazníky prostřednictvím sociálních sítí pokračuje ve válcování trhu. Start-up založený v roce 2011 získal loni významné investory v podobě skupin Rockaway a Spread Capital a jeho služby začali využívat všichni tuzemští mobilní operátoři. Nyní firma podepsala smlouvu o spolupráci i s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ).

„Úřad bude s nástrojem Brand Embassy lépe zjišťovat poznatky o problémech spotřebitelů a vyhodnocovat opatření v oblasti jejich ochrany,“ sdělil mluvčí ČTÚ Martin Drtina. Úřad dosud komunikoval hlavně prostřednictvím Twitteru.

Výši tržeb společnost nesděluje. Každý z jejích více než stovky světových klientů si ale v průměru objedná data za 15 tisíc dolarů. „Celková velikost světového trhu je 36 miliard dolarů,“ řekl deníku E15 generální ředitel Brand Embassy Vít Horký.

„Chceme konkurovat firmě Zendesk, jejíž hodnota je téměř dvě miliardy dolarů,“ uvedl šéf Brand Embassy. Byznys firmy se loni ztrojnásobil. „Letos plánujeme vyrůst stejně rychle,“ řekl Vít Horký. Firma posiluje aktivity hlavně na Blízkém východě a v Austrálii; zájemce však získává rovněž z USA, a z Afriky. „Poté, co jsme se stali lídry v telekomunikačním oboru, chceme pozici upevňovat a posilovat podíl na finančním trhu, retailu a postupně dalších oborech,“ uzavřel Horký.

Podnikatelé spustí crowdfundingovou platformu
Skupina Rockaway internetového podnikatele Jakuba Havrlanta zahájí s firmou Roklen byznysmenů Rudolfa Ovčaří a Jana Klenora první tuzemský projekt takzvaného equity crowdfundingu. Od typického crowdfundingu se bude projekt lišit tím, že nepůjde o dary či předplatné, ale o klasické investice. Spuštění platformy Fundlift.cz plánují na letošní jaro. Investoři budou moci touto cestou dávat peníze do nadějných start-upů. „V první vlně chceme začít s projekty z oblasti internetu a nových technologií, protože jde o oblast, ve které sami podnikáme, a dokážeme tak vybrat projekty, které mají reálnou šanci uspět,“ uvedl Havrlant. Časem mají přibýt i firmy z jiných oblastí.