Apple v letošním druhém čtvrtletí dodal na čínský trh asi 1,48 milionu tabletů iPad. Jeho tržní podíl se tak snížil na 28 procent ze 49 procent před rokem. Na vině je podle IDC právě rostoucí obliba levnějších tabletů s Andriodem. Například jihokorejský Samsung loni do Číny dovezl 571 tisíc tabletů a svůj podíl na trhu tak zdvojnásobil na 11 procent.
Rychle posilují i malí místní výrobci. Firmy, které na čínském trhu s tablety samostatně zaujímají méně než jedno procento, dohromady zabírají polovinu trh. Loni to bylo jen 36 procent.
„Samsung, Lenovo, Asus či Acer nabízejí konkurenceschopnější produkty. Spotřebitelé navíc znají operační systém Android z chytrých telefonů,“ řekl analytik IDC Dickie Chang, jehož cituje server britského ekonomického listu Financial Times.
Dřívější údaje IDC ukázaly, že Apple ztrácí i na světovém trhu s tablety, tedy nejen na tom čínském. Globální tržní podíl tabletů iPad ve druhém čtvrtletí klesl na 32,4 procenta z 60,3 procenta před rokem. V Číně navíc loni ztrácely i telefony od Applu.