Citroën C3 Aircross na prvních snímcích: Nástupce C3 Picasso je malé SUV

Citroën C3 Aircross

Citroën C3 Aircross Zdroj: Autorevue.cz

Citroën C3 Aircross
Citroën C3 Aircross
Citroën C3 Aircross
Citroën C3 Aircross
Citroën C3 Aircross
21
Fotogalerie

Citroën zveřejnil první fotky a informace o novéhom zástupci SUV v segmentu B.

Značka s dvojitým šípem ve znaku se konečně pochlubila oficiálními snímky své novinky. Po vzoru větší C5 Aircross si bere jméno, přičemž trojka vůz tradičně umisťuje do segmentu B - malých vozů. O C3 Aircross můžeme hovořit jako o crossoveru, Citroën však hovoří o malém SUV.

Novinka na délku měří 4,15 metru, je 1,76 metru široká, 1,64 metru vysoká. Rozvor náprav činí 2,6 metru. Ve srovnání s Nissanem Juke je o 15 mm delší a o 75 mm vyšší. Zavazadlový prostor má objem 410 litrů - o 106 litrů více než u Nissanu.

Design exteriéru vychází ze ženevského konceptu C-Aircross. Francouzi se opět odvázali a přichází s funky designem ve stylu C4 Cactus či hatchbacku C3. Krom již klasických figur typu rozdělených světlometů zaujme především střecha s barevnými ližinami a částečně průhledným C-sloupkem. Tohle auto, ať už je to crossover nebo SUV, rozhodně nezapadne. Tím spíš, když bude na výběr devadesát různých barevných kombinací.

I v interiéru vidíme značnou podobu se zmíněnými modely, nejvíce však vychází z klasické C3, se kterou sdílí i platformu. Dominuje především sedmipalcový displej infotainmentu. Potěší i praktické prvky jako sklápění předního sedadla nebo bezdrátové nabíjení telefonu. Čalounění bude k dispozici v pěti barevných variantách. Zvolené materiály vypadají zajímavě, podívejte se do fotogalerie.

K dispozici je i úprava stabilizace pomocí systému Grip Control, pohon všech kol ale nikoli. Na výběr bude pět pohonných jednotek. Základ poskytne atmosférická dvanáctistovka s výkonem 82 koní. Přeplňovaná varianta téhož motoru bude k dispozici s výkonem 110 a 130 koňských sil. Prostřední ze zážehových jednotek lze spárovat se šestistupňovou automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem.

U dieselů se budou zákazníci muset spokojit s manuálními převodovkami. Šestnáctistovky nabídnou 100 a 120 koní. Předpokládejme však, že je brzy nahradí nová 1,5 HDi, která právě debutuje ve faceliftovaném Peugeotu 308.

Výroba bude probíhat ve španělské Zaragoze. První kusy by měly k zákazníkům dorazit na podzim, ceník už v létě.