Consumer Reports: Američané přestávají rozlišovat značky

automobilové značky, ilustrační foto

automobilové značky, ilustrační foto Zdroj: Consumerreports.com

Podle nového výzkumu institutu Consumer Reports výrazně klesá zájem amerických motoristů o to, po jaké značce sáhnou.

Moderní automobily jsou stále hospodárnější, tišší a bezpečnější, takže na civilizovaných trzích po celém světě vyloženě špatný vůz zkrátka nenajdeme. Pod tlakem emisních limitů, moderních technologií i moderních poznatků o aerodynamice se však jednotlivé modely začínají navzájem dosti podobat.

A to má své důsledky. Průzkum Consumer Reports 2012 zaměřený na vnímání automobilových značek (Car-Brand Perception Survey) ukazuje, že motoristé v USA nepovažují rozdíly mezi produkty různých značek za důležité a v podstatě je ani nepozorují a příliš nesledují.

Největší meziroční propad zaznamenaly značky Ford, Honda, Chevrolet nebo BMW. Nejlépe hodnocenou se opět stává Toyota, i když oproti roku 2011 poklesla o 17 bodů. To hraje do karet „malým“ a dosud v USA prodejně nepříliš výrazným automobilkám typu Kia nebo Subaru. Nejlepších a nejhorších 10 značek v celkovém hodnocení najdete v přiložené tabulce.

Consumer ReportsConsumer Reports

V rámci letošního výzkumu bylo telefonicky dotázáno 2 045 majitelů alespoň jednoho auta, z nichž potřebná data dodalo 1 702 respondentů (což tedy opravdu není nijak světoborné číslo…). V celkových výsledcích se projevují stavy jednotlivých značek v sedmi výchozích disciplínách, jejichž výsledky jsou (na rozdíl od celkového hodnocení) vyjádřeny procentuelně a porovnány s výsledky z loňského roku.

Podle organizátorů výzkumu tato metodika nabízí reálný pohled na vnímání jednotlivých automobilových značek americkými zákazníky.

Consumer ReportsConsumer ReportsConsumer ReportsConsumer ReportsConsumer ReportsConsumer Reports