Mobilní reklama se na celkových příjmech z reklamy v posledním čtvrtletí podílela 41 procenty, přičemž ještě v předchozím čtvrtletí to byla necelá třetina. Reklama přitom tvoří drtivou většinu tržeb Facebooku – na aktuálních 1,81 miliardy dolarů se podílela 1,6 miliardy.
Miliarda uživatelů nic není
Facebook v posledních měsících boduje především s reklamou vkládanou mezi hlavní uživatelské příspěvky. Vždy 1 z 20 zobrazených příspěvků v „news feedu“ je reklama. Tento druh inzerce je velice efektivní právě na malých displejích chytrých zařízení a kromě Facebooku ho používají i jiné mladé internetové firmy, především Twitter. Zástupci Facebooku na konferenčním hovoru uvedli, že tento druh reklamy v budoucnu ještě rychle poroste.
Celkový počet uživatelů Facebooku poskočil na 1,15 miliardy uživatelů, přičemž počet mobilních uživatelů vyrostl o 9 procent na aktuálních 819 milionů. Zuckerbergově firmě se povedlo zabodovat také s aplikací „Facebook for Every Phone“, která sociální síť dostává také na „hloupé“ telefony – aplikace už stihla posbírat 100 milionů uživatelů.
Zuckerberg ale míří mnohem výše. „Není nic magického na tom spojit miliardu lidí. Skutečný cíl je propojit všechny na světě,“ uvedl při včerejším hovoru. To je samozřejmě velmi ambiciózní, provozní ředitelka firmy Sheryl Sandberg nicméně dodala, že Facebook vidí velice uspokojivé nárůsty v Asii a na trzích, kde doposud nebyl tak silný.
Celkové tržby povyrostly z předchozích 1,46 miliardy dolarů na 1,81 miliardy. Pod kontrolu už se podařilo dostat i zisk, který se tentokrát usadil na 333 milionech, zatímco ve stejném období před rokem byla firma ve ztrátě 157 milionů dolarů. Ještě v předchozím čtvrtletí byl zisk 219 milionů.