MongoDB je takzvaná NoSQL databáze, která neukládá data v tradičních sloupcích a řádcích, ale pracuje s nestrukturovanými daty. Produkt se tak stal velice oblíbeným u nových internetových společností či například tam, kde je nutné ukládat data všeho druhu a ty poté zpracovávat a analyzovat. S MongoDB je možné ukládat třeba data stažená ze sociálních sítí či internetu.
Tato nová generace databáze si získává čím dál větší oblibu a často už jí využívají také tuzemské společnosti, například Socialbakers a BizBox. MongoDB ale musí ještě mnoho věcí dodělat. Databázové systémy jsou totiž ve firmách v podstatě nejdůležitější součástí IT infrastruktury, ukládají se do nich důležitá data. Společnosti proto vyžadují stoprocentní spolehlivost, záruky, nástroje pro zálohování, správu, bezpečnost, monitoring a tak dále.
Doladit
Vedení MongoDB se s novou investicí chce právě na toto zaměřit a ze startupu udělat dospělý produkt. Většina z aktuálně získaných peněz půjde právě na vývoj nových nástrojů.
MongoDB je nejpoužívanější nestrukturovaná databáze na trhu, software už má přes 5 milionů stažení. Konkurenci ale má, například rovněž mladé startupy Couchbase (investice 56 milionů dolarů) a DataStax (přes 83 milionů).
Vedení společnosti prozatím další obchodní kroky nekomentuje a se současnou investicí pouze opakuje, že musí produkt doladit právě pro náročné klienty. S velkým růstem se ale v budoucnu dá počítat se vstupem na burzu, případně by mohli projevit zájem stávající databázoví hráči jako Oracle, IBM, Microsoft a možná i SAP.