Guillaume Chabin: Typický zákazník Bentley? Neexistuje | E15.cz

Guillaume Chabin: Typický zákazník Bentley? Neexistuje

Guillaume Chabin
Guillaume Chabin
• 
ZDROJ: E15

Jaroslav Matějka

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Britská luxusní značka Bentley otevřela v Praze na Smíchově nové prodejní místo. Při té příležitosti přijel i Guillaume Chabin, regionální ředitel společnosti Europe Bentley Motors. V rozhovoru pro E15 řekl: „Tržní podíl značky v České republice je jeden z nejvyšších v Evropě.“

* E15: Minulé roky nebyly pro Bentley příliš úspěšné. Do zisku se automobilka dostala až loni. Co se změnilo?

Loni jsme na celém světě prodali sedm tisíc aut. Ano, byl to po delší době první rok, kdy jsme byli ziskoví. Ve ztrátě jsme byli od roku 2008. Proč? Vždy je to kombinace několika faktorů. Hodně náročné to bylo v minulých letech na našich tradičních trzích – v USA, Velké Británii a v Evropě. Ale tam se nám to podařilo zvrátit. Tohle – společně s naším růstem v Asii a na Dálném východě a s představením nové řady produktů, zvláště druhé generace Continentalu GT (na snímku) a GTS – způsobilo obrat.

* E15: Na tiskové konferenci jste zmínil, že je nyní vaším největším trhem Čína. Ale ještě loni to byly Spojené státy…

Přesně tak. A letos je to opět těsné. V podstatě prodeje jsou jak v USA, tak v Číně stejné. Společnost Bentley zvýšila globální prodej za první čtvrtletí roku 2012 o 46,6 procenta a dodala tak zákazníkům 1759 vozů. Tento růst byl tažen hlavně Čínou, což je pro Bentley největší trh. Tam došlo v prvním čtvrtletí k růstu o 84,9 procenta (dodáno bylo 578 vozů).

Amerika zůstává pro Bentley klíčovým trhem s růstem 35,6 procenta (dodáno bylo 468 vozů). Na Středním východě došlo k zotavení prodejů s růstem 82,6 procenta (dodáno bylo 168 vozů) a v Evropě došlo k růstu 34,4 procenta s počtem 207 vozů. Prodeje ve Velké Británii a v Německu zůstávají stabilní, prodáno bylo 233 a 62 vozů.

* E15: Máte vysvětlení pro to, že ekonomika v Evropě stagnuje, ale prodeje luxusních vozů rostou?

Ano, globálně prodeje luxusních vozů rostou. Ale není všechno tak jednoduché. Jsou země, kde trpíme – v Řecku, Španělsku, Itálii. Tam jsme ve ztrátě. Globálně se trh velkou rychlostí zmenšuje. Ale na druhé straně roste Německo, Skandinávie. A Bentley s novou produktovou linií a představením V8 – to je opravdu dobré auto – v rámci omezeného trhu může získat velký podíl.

* E15: Mohl byste popsat typického zákazníka Bentley?

Není typický zákazník, liší se země od země. Třeba v Rusku jsou obvykle mladší. A bývá mezi nimi více žen. To je jiné než ve zbytku Evropy. Naše auta si kupují úspěšní byznysmeni, sportovní hvězdy… každý, kdo dokáže ocenit kvalitu.

Čtěte také:

Bentley EXP 9 F míří na Dakar

Bentley Mulsanne Diamond: na počest Jejího Veličenstva

Bentley se dvoří zpěvákům, hercům, králům… bývalým zákazníkům Maybachu

V západní Evropě, kde máme tradici, jsou naši zákazníci starší. Ale teď se to trochu mění. S novými modely Bentley Continental GT a GTC V8. Nová „vé osmička“ přitahuje jiný typ zákazníků, spíše sportovního ražení.

* E15: Co si slibujete od českého trhu?

Společnost Bentley Motors dosáhla v České republice v prvním čtvrtletí letošního roku podíl v segmentu luxusních vozů úctyhodného podílu 23 procent. Letos jsme prodali již 13 vozů. A proto zde nyní rozšiřujeme naši přítomnost. Spojili jsme se s Porsche Inter Auto CZ a vytvořili jsme v Praze nové zastoupení.

Guillaume Chabin (44)

Od února 2012 je ve společnosti Bentley Motors na pozici regionálního ředitele pro Evropu. Dříve působil v automobilce Lotus. Předtím byl činný jako hlavní manažer EMEA pro centrálu Ferrari a ředitel německého importéra tohoto italského výrobce. V období 1999 až 2007 pracoval v evropské centrále Bentley v Berlíně.

Autor: Jaroslav Matějka

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video