„Haló, haló, tak slyšíte mě?“
Hranice/ Neustálé „haló, haló“ pokřikovali první dva květnové týdny lidé v Hranicích do mobilních telefonů sítě, kterou spravuje Telefónica O2. Při telefonování slyšeli často jen ticho, ale volaný je slyšel i všechny jejich zoufalé výkřiky. Telefónica O2 poruchu řešila ještě minulý týden a zvažovala i kompenzaci lidem, které porucha postihla. „Poprvé se nám to stalo na začátku května. Když jsme volali zákazníkům, bylo v telefonu ticho. Někdy od začátku hovoru, někdy po půl minutě hovoru. Přitom minuty hovoru naskakovaly. Když se hovor opět spojil, zákazník říkal, že slyšel, jak voláme haló, haló. Už na toto téma kolují v Hranicích vtipy, že O2 vzrostou tržby, protože půlka hovoru tvoří jen – haló, haló,“ popsala Milena Číhalová - Skácelová z hranické firmy Skácel. Nepříjemnost s telefonováním jim zdržovala práci ve firmě. „Všechno trvá dvakrát tak dlouho,“ postěžovala si Skácelová.
Na zákaznické lince, kam volala, jí řekli, že potíže s telefonováním budou řešit. Se stejným problémem se potýkali také v hranické firmě MKT. „Hovory trvají dvojnásobně dlouho, řveme do telefonu a přicházíme o peníze. Nemůžeme pořádně telefonovat se zákazníky,“ sdělil Marek Helsner z firmy MKT.
Když se porucha objevila, nejdřív si myslel, že má špatný reproduktor na telefonu. Když tuto závadu vyloučil, volal na zákaznickou linku O2. „Poradili mně, ať si vyměním SIM kartu. Ale nepomohlo to. Pak mně na zákaznické lince řekli, že závada je možná kvůli tomu, že někde prý prováděli nějakou změnu technologie,“ uvedl Marek Helsner.
Telefónica O2 o problémech s telefonováním ve městě ví. „V Hranicích jsme zaznamenali stížnosti uvedeného typu. Potíže při volání evidujeme několik dní. Tuto situaci intenzivně řeší naši specialisté ladění sítě s cílem co nejrychleji technickou poruchu odstranit. Za potíže se omlouváme,“ sdělila v pátek mluvčí Telefónica O2 Blanka Vokounová.
Na otázku, jak budou lidem potíže s telefonováním nahrazovat, uvedla, že firma v současné době případnou kompenzaci zvažuje.