Hanák: Druhé místo? Je to zklamání | E15.cz

Hanák: Druhé místo? Je to zklamání

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Ladislav Hanák útočil na třetí titul mistra Evropy v řadě. Neúspěšně.

Zklamání nezastírá. Letos mohl potřetí v řadě získat titul mistra Evropy v divizi D3A do 1600 ccm. To se ještě žádnému českému jezdci nepovedlo. Namísto toho přerovského autokrosaře trápila technika. Ladislav Hanák v rozhovoru pro Sedmičku rekapituluje smolnou sezonu.

Sezona skončila. Jste vicemistr Evropy. Jaké pocity ve vás převažují?
Určitě zklamání. Chtěli jsme se pokusit o obhajobu titulu. Získat třetí titul v řadě by byl obrovský úspěch. A byli jsme od něj jenom kousek. Především technické problémy nám to ale neumožnily. I proto převažuje zklamání, přestože druhé místo není neúspěch.

Ještě pořád je vaší nejoblíbenější tratí Přerovská rokle? I po tom, co vás tam nedávno zradily dva motory?
Určitě ano. Přerovská trať za to nemůže. Bohužel se mi tam stalo, co se stalo. Motory jsou už dnes tak výkonné, že jejich spolehlivost závisí také na štěstí nebo smůle. A letos v Přerově té smůly bohužel bylo vrchovatě. S tím se nedá nic dělat.
Proč máte domácí trať tolik v oblibě?
Rokle mi vyhovuje hlavně tím, že je hodně rychlá. Jsou tam pasáže „na srdce“, kde se dá zariskovat a hodně získat. Sedí mi i svým převýšením a celkovým profilem. Naopak povrch trati je hodně náročný. Je to vlastně uježděný jíl. Když se pokropí nebo je špatné počasí, je to prakticky nesjízdný okruh.

Kde byl ten rozhodující moment letošní sezony?
Výsledek dělá celá sezona. Letos to nebylo stoprocentní od začátku. Porucha motoru přišla už při prvním závodě v Portugalsku. Během roku jsme museli nový motor s autem sladit. Nemohly pak být stoprocentní třeba starty. Průšvih v Přerově byl už jen takový bonus. Konec přišel v Maďarsku, v prvním kole finále.

Co vy a Ondřej Musil? Vyříkali jste si tu situaci, kdy do vás v Maďarsku nevybíravě narazil a prakticky vás vyřadil z bojů o titul?
Nevyříkali. Už delší dobu spolu nemluvíme. Myslím, že by to ani nemělo smysl. Máme hodně odlišné názory. Sezona je za námi, ale určitě se na ní incident s Ondřejem Musilem podepsal. Ještě jsme měli šanci o první místo bojovat a je škoda, že do toho zasáhl člověk, který o titul ani nejel.

Kdy nevraživost mezi vámi dvěma začala?
Už před dvěma lety jsme mezi sebou bojovali o titul a jiskřilo to. Kolize tam byly a každý z nás je viděl jinak. Podle mě se s lehkým a málo pevným autem hnal do situací, ve kterých příliš riskoval. Pak to logicky odnesl. Teď dělá v podstatě totéž. Ale jeho auto už je na takový styl přizpůsobeno.

Proč jste se minulý ani předminulý rok neúčastnil seriálu mistrovství republiky?
Především kvůli penězům. Jenom samotný seriál mistrovství Evropy je finančně dost náročný, a to máme nějakou podporu od českého národního týmu. Ale republikový šampionát je záležitost čistě soukromá. V roce 2007 jsme se mistrovství republiky zúčastnili, protože jsme chtěli získat republikový titul. To se nám povedlo a potom už jsme se začali soustředit na mistrovství Evropy.

Kolik peněz stojí taková závodní sezona?
Sezona mistrovství Evropy na špičkové úrovni vyjde asi na milion korun. Pokud ovšem není třeba ještě investovat do vývoje auta.
Jak velkou část rozpočtu spolkne auto?
Naprostou většinu. Zbytek jde na dopravu na závody nebo údržbu autobusu. Ale z devadesáti procent jdou peníze do buginy.

Jak velkou roli hraje při závodech kvalitní auto a jak velkou řidičské umění? Z pozice jezdce se mi to těžko srovnává. Klidně to může být půl na půl, ale vyjádřit v procentech to nejde. Špičkový jezdec se špatným autem nevyhraje, a naopak. Technika a řidičské umění musí jít ruku v ruce.

Co vás čeká v následujících měsících?
Teď přes zimu budeme stavět auto pro Marka Stloukala do Divize 3. Ve zbývajícím čase se pokusíme co nejlépe zrepasovat naši buginu, abychom do nové sezony mohli vstoupit s maximálně spolehlivým autem.
Příští rok tedy opět pojedete ve třídě D3A?
Určitě ano.

Přemýšlíte ještě nad přechodem mezi královskou třídu čtyřlitrů?
Celkem často. Ale zatím nijak konkrétně, protože největší roli tady hrají peníze. Přestup do vyšší divize by znamenal konec u reprezentace a vývoj nového auta. Teď se do něčeho takového nemůžeme pustit a čekat přitom úspěch.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.