Huawei v Česku za rok prodal 230 tisíc telefonů, sázka na Jágra pomáhá

Jaromír Jágr jako marketingová tvář Huawei v Česku.

Jaromír Jágr jako marketingová tvář Huawei v Česku. Zdroj: Huawei

Plány čínské společnosti Huawei v rychlé expanzi na trhu s chytrými telefony se daří realizovat. Huawei v loňském roce v České republice prodala 230 tisíc těchto chytrých přístrojů a získala sedmiprocentní podíl na trhu (jde o průměr, v některých měsících je číslo i výrazně vyšší). Řadí se tak mezi pět největších prodejců na našem trhu.

Huawei chce počty prodaných přístrojů a podíl na trhu letos opět navýšit. Přesné odhady ale nekomentuje, může jít ale o výrazné nárůsty.

Rychle roste také povědomí o značce. Podle průzkumů, které si Číňané nechávají zpracovat u několika agentur, už tato hodnota dosahuje 65 procent. Plán na letošní rok je číslo na výšit na 75 procent. Huawei při začátku prodeje chytrých telefonů v Česku narážela na neznámost značky a bojovala například s tím, že „každý“ zná jméno Samsung.

Jágr pomáhá

Číňané začali značku systematicky propagovat a mimo jiné jako její tvář najali hokejistu Jaromíra Jágra. „Jeho angažmá funguje a skutečně se výrazně projevuje na číslech. Ve spolupráci budeme pokračovat,“ říká pro E15.cz viceprezident českého Huawei Zbyněk Pardubský. Pomáhají i nové modely zajímavých přístrojů. Firma aktuálně hodně propaguje modely Mate a údajně už není považována pouze za výrobce těch nejlevnějších strojů.

Huawei průběžně investuje také do dalších marketingových aktivit. Společnost byla například jedním z velkých partnerů letošního hokejového mistrovství. Rozvíjí také aktivitu typu stipendia, soutěže pro studenty či spolupráce s ČVUT. Firma se angažuje rovněž v česko-čínských vztazích.

Huawei není jedinou čínskou značkou, která chce v rámci celosvětové expanze na trhu s chytrými zařízeními získat co největší podíl také na českém trhu. Lenovo následuje svojí taktiku z prodeje počítačů.

Huawei v České republice zaměstnává kolem 400 lidí a v loňském roce u nás vygenerovala tržby přesahující tři miliardy korun. Zisk před zdaněním narostl o 16 procent na 51,5 milionu korun. Lokální čísla kopírují pozitivní vývoj na ostatních trzích po celém světě.