Infosys kvůli podvodům v české pobočce vyhodil vrcholné manažery

Infosys

Infosys Zdroj: profimedia.cz

Indický počítačový obr Infosys čelí skandálu, který způsobilo šest zaměstnanců brněnské pobočky outsourcingové divize Infosys BPO. Podle indických médií předražovali faktury pro svého klienta, americký Apple. Ze svých křesel se kvůli tomu poroučeli finanční šéf Infosysu BPO Abraham Mathews i generální ředitel společnosti Gautam Thakkar.

O úterním vyhazovu Mathewse i rezignaci Thakkara informovala ve čtvrtek agentura Reuters, nespecifikovala ale, kde se podvody udály. V pátek však indické zpravodajské servery přišly se zprávou, že to bylo právě v Brně.

„Infosys v úterý oznámil propuštění finančního šéfa své outsourcingové divize a nyní se očekává, že se zbaví i šesti zaměstnanců brněnské filiálky z důvodu vykazování nadměrných hodin při podpůrné práci pro Apple,“ uvedl web indického listu The Economic Times. Reuters dodal, že předražování faktur se dělo řadu měsíců.

Nulová tolerance

V brněnské firmě pracuje 300 expertů, kteří mají na starosti podporu pro americký technologický gigant Apple. Na celý problém s předražováním se podle Reuters přišlo během vnitřního auditu. Ačkoli je finanční dopad podvodu na společnost minimální, přesto se podle zdrojů Reuters Infosys rozhodl zaujmout tvrdý postoj. Chce tím demonstrovat politiku nulové tolerance pro jakékoli nevhodné chování.

Infosys patří mezi největší technologické korporace v Indii
Infosys navrhuje a dodává IT řešení pro korporátní zákazníky. Svoji dceřinou společnost Infosys BPO založil v roce 2002. BPO v současnosti poskytuje outsourcingové služby pro víc než 140 klientů z celého světa. Má 13 poboček v Asii, Latinské Americe, USA, Evropě a Indii, v nichž pracuje přes 20 tisíc zaměstnanců. V Evropě má Infosys BPO tři filiálky, kromě Brna ještě v Praze a polské Lodži. Celkem v nich zaměstnává 1600 lidí. Infosys BPO Brno funguje od srpna 2004, firmám nabízí koncová řešení outsourcingových služeb.

Nejvyšší vedení Infosysu zároveň odmítlo, že by se potíže týkaly celé divize Infosys BPO. „Jde o jednorázový případ z jediné pobočky, která je navíc malá a obsluhuje pouze jednoho zákazníka,“ citoval The Economic Times vysokého manažera z centrály firmy v indickém Bengalúru, jenž nechtěl být jmenován. Podle něj vnitřní pravidelné kontroly hospodaření firmy normálně fungují a není proto nutné provádět nějaké extra audity ve všech 13 filiálkách.

Infosys odmítl celou aféru podrobně komentovat. Mluvčí Sarah Gideonová v e-mailovém prohlášení pouze sdělila, že finanční nesrovnalosti nejsou významné a informační povinnost již společnost splnila. „Firma už provedla disciplinární opatření. Nemůžeme se vyjadřovat ke konkrétním záležitostem týkajících se klienta ani k vyšetřování, protože mají důvěrnou povahu,“ uzavřela Gideonová.