Jaguar XJ Supersport pro Nürburgring

Jaguar XJ Supersport

Jaguar XJ Supersport Zdroj: Autorevue.cz

Značka Jaguar na severní smyčku vrhla speciálně upravený prototyp vycházející z prodlouženého (proč???) sedanu Jaguaru XJ.

Pověstné „taxíky“ na legendární Severní smyčce německého závodního okruhu Nürburgring dávají zájemcům o vstřebání atmosféry tohoto významného místa možnost poznat jeho kouzlo v rychlém tempu, ale zároveň v bezpečí. Dosud tato úloha patřila především vozům značky BMW, což by se ale mělo záhy změnit: výzkumné středisko Jaguaru, sídlící právě na Nordschleife, pro zájemce svižné svezení připravilo speciální prototyp Jaguar XJ Supersport.

Jaguar XJ SupersportJaguar XJ Supersport|Autorevue.czJaguar XJ Supersport, nové Ring Taxi pro Nordschleife

Ten vychází z konvenčního „hliníkového“ sedanu Jaguar XJ s prodlouženým rozvorem náprav, který mimochodem pro rychlé změny směru jízdy není zrovna ideálním řešením. Vůz je doplněn sériovým, kompresorem přeplňovaným zážehovým osmiválcem s objemem 5,0 l, výkonem 510 koní (375 kW) a točivým momentem 625 Nm a příplatkovými sadami výbav Sport Pack a Speed Pack.

Mezi jejich benefity patří především mírné posunutí omezovače nejvyšší rychlosti z obligátních 250 až na 280 km/h. Připomeňme, že ústrojí spojené s šestistupňovou automatickou převodovkou vozu zajistí zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,9 s. Po technické stránce se na voze nic nezměnilo, zvenčí si ale všimneme specifického, matově šedého lakování.

Jaguar XJ SupersportJaguar XJ Supersport|Autorevue.czBezpečnost posádky mají zajistit závodní sedadla a ochranný rám

Změn však doznal interiér. Obvyklé luxusní sedačky s vyhříváním a ventilací byly nahrazeny čtveřicí samostatných skořepinových sedadel opatřených čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Pokud by se cestou po Nordschleife „něco pokazilo“, může se posádka spolehnout na vestavěný trubkový ochranný rám.