Jídlo, cestování a kultura. Češi podle Slevomatu mění své nákupní chování

Aplikace Hele

Aplikace Hele Zdroj: Slevomat

Češi si na slevových portálech zvykli nakupovat kromě dovolených či poukázek na jídlo v restauracích také vstupenky na kulturní akce. Jen podle statistik společnosti Slevomat bylo takto loni prodáno přes 33 tisíc vstupenek do divadla více než dvanácti tisícovkám zákazníků. Za loňský rok zaznamenala společnost téměř sedm stovek nabídek nejrůznějších představení, proto v rámci svého nového byznysu s aplikací Hele sází také na prodej vstupenek na kulturní akce.

„Největší výběr akcí připadá na Prahu, která samozřejmě láká svou nabídkou zájemce z celé republiky, ale zhruba dvě stovky představení připadaly také na mimopražská divadla. “ upřesnila pro E15 ředitelka Slevomatu Marie Chytilová. Podle ní je dlouhodobě velký zájem o takzvané last minute vstupenky. Divadla tak mohou na poslední chvíli zaplnit své kapacity a zároveň zákazníci mohou najít zajímavou inspiraci na večer. Ostatně nabídky k rychlému využití Slevomat nedávno přesunul do byznysu aplikace Hele.

„Vždy záleží na měsících. Od listopadu do února bývá hodně vyprodáno, ale třeba jarní měsíce právě Slevomat využíváme k doprodeji míst,“ dodala Andrea Grofová z Divadla Bez zábradlí. Kultura jako samostatná kategorie tvoří asi pět procent z celkového počtu objednávek slevového portálu.

„Češi jsou stále náročnější, nechtějí být pasivní, ale chtějí se bavit a něco zažít, proto prodeje v této oblosti stabilně rostou,“ doplnila Chytilová. V Praze podle Chytilové jednoznačně „táhla“ třeba divadla v Dlouhé, Komedie, Bez zábradlí, Pod Palmovkou, Brodway či Hybernia. V regionech pak je prý od začátku roku největší zájem o Filharmonii Hradec Králové, Kulturní dům Peklo v Plzni či o Divadlo Bolka Polívky a Kulturní dům Rubín v Brně.

Last-minute nabídka divadel nebo doprodej filmových představeni se objevuje nepravidelně, vždy v závislosti na vývoji zájmu o představení lokálních kin, cirkusů, či o výstavy umění nebo voskových figurín.

Marie Chytilová: Trend mobility je u nás zpožděný, ale sílí