Jídlo, cestování a kultura. Češi podle Slevomatu mění své nákupní chování

„Největší výběr akcí připadá na Prahu, která samozřejmě láká svou nabídkou zájemce z celé republiky, ale zhruba dvě stovky představení připadaly také na mimopražská divadla. “ upřesnila pro E15 ředitelka Slevomatu Marie Chytilová. Podle ní je dlouhodobě velký zájem o takzvané last minute vstupenky. Divadla tak mohou na poslední chvíli zaplnit své kapacity a zároveň zákazníci mohou najít zajímavou inspiraci na večer. Ostatně nabídky k rychlému využití Slevomat nedávno přesunul do byznysu aplikace Hele.
„Vždy záleží na měsících. Od listopadu do února bývá hodně vyprodáno, ale třeba jarní měsíce právě Slevomat využíváme k doprodeji míst,“ dodala Andrea Grofová z Divadla Bez zábradlí. Kultura jako samostatná kategorie tvoří asi pět procent z celkového počtu objednávek slevového portálu.
„Češi jsou stále náročnější, nechtějí být pasivní, ale chtějí se bavit a něco zažít, proto prodeje v této oblosti stabilně rostou,“ doplnila Chytilová. V Praze podle Chytilové jednoznačně „táhla“ třeba divadla v Dlouhé, Komedie, Bez zábradlí, Pod Palmovkou, Brodway či Hybernia. V regionech pak je prý od začátku roku největší zájem o Filharmonii Hradec Králové, Kulturní dům Peklo v Plzni či o Divadlo Bolka Polívky a Kulturní dům Rubín v Brně.
Last-minute nabídka divadel nebo doprodej filmových představeni se objevuje nepravidelně, vždy v závislosti na vývoji zájmu o představení lokálních kin, cirkusů, či o výstavy umění nebo voskových figurín.
Marie Chytilová: Trend mobility je u nás zpožděný, ale sílí