Mechanický pomeranč je tu: Saleen 351 Mustang
Na první pohled si na voze všimneme přepracovaných nárazníků, prahových obkladů a výrazné kapoty s decentně včleněným sáním. Sériové provedení si zároveň z dubnového prototypu zachovalo rozměrný difuzor v zadním nárazníku, přítlačné křídlo i dvacetipalcové lité ráfky.
Nově odladěny byly prakticky všechny prvky závěsů kol včetně pružin, tlumičů, stabilizátorů a příslušných silentbloků. Uvnitř vozu se toho mnoho nezměnilo, ale těšit se můžete třeba na specifické čalounění v kombinaci kůže a Alcantary, prosvětlené prahové lišty, nové koberečky nebo číslované plakety na středové konzole.
Ford Mustang Saleen 351 |
Objem ničím nenahradíš
S výše uvedeným koresponduje také podoba pohonné jednotky. Tou se stává kompresorem přeplňovaný osmiválec s objemem 5,7 l, což znamená v krychlových palcích hodnotu 351, která figuruje také v označení tohoto speciálu Saleen. Tento motor se v rámci úprav dočkal rovněž kovaných pístů, nových vstřikovačů a tužších ventilových pružin. Prostě všeho, co od Saleenu čekáte.
Ford Mustang Saleen 351 |
A abych nezapomněl: takto upravená pohonná jednotka dosahuje výkonu 708 koní (521 kW) a točivého momentu 887 Nm, který se na kola zadní nápravy přenáší skrze manuálně řazenou převodovku se speciální spojkou a odlehčeným setrvačníkem. Nový Saleen 351 Mustang bude k dispozici s uzavřenou i otevřenou karoserií, přičemž ceny začínají v přepočtu na nikterak přemrštěné částce 1,7 mil. Kč.