Na formule jsem moc velký
Nechybělo mnoho a poslední závod sezony skončil pro Adama Lacka tragédií. Ve francouzském Le Mans se na poslední chvíli vyhnul hromadné kolizi.
Závěr závodu měl přitom mnohem sladší příchuť. Sedmadvacetiletý závodník ze stáje MKR Technology vybojoval se svým renaultem celkové třetí místo v seriálu mistrovství Evropy závodních tahačů.
Co přesně se v posledním závodě stalo?
Po startu došlo k velké kolizi, kde do sebe strkalo několik tahačů. Já jsem v Adam Lacko. Foto 7/ Martin Straka jednom okamžiku měl zadní kola Němce Nittela skoro v kabině. Se štěstím jsem se ale kolizi vyhnul a kačírkem jsem vjel zpět na dráhu.
Španěl Albacete ale střet odnesl zlomenými žebry. Kdo za tu nehodu mohl?
Viníka bych v tom nehledal. Hodně se o tom psalo a zmiňovali se různé věci. Byla to prostě klasická postartovní kolize.
Vaše stáj měla v závodě ještě jeden problém. O co šlo?
O tři milimetry. Ano, je to tak. Při kontrole před stratem přišli komisaři na to, že dvě naše auta jsou nižší, než dovolují pravidla. Kluci se tak museli postavit až na konec startovního pole. Naštěstí to nehrálo vliv na celkové umístění. Už před startem totiž bylo jasné, že naše stáj nemůže dosáhnout na nejvyšší příčku.
Ve Francii jste vybojoval bronzovou příčku. Jak hodnotíte celou sezonu?
Velmi kladně. Nakonec jsem z toho dostal maximum. Na začátku sezony jsem se potýkal s technickými problémy a neviděl jsem to moc dobře.
Co vás čeká dál?
Absolvuji nějaké testování auta a až defi nitivně začne zima, náklaďák rozebereme do posledního šroubku. Bude odpočívat jak můj renault, tak celá stáj. I když já se budu věnovat otcově firmě, ve které pracuji.
Jako kluk jste začínal na motokárách. Snil jste, že jednou budete startovat ve formuli 1?
Na formule se rád dívám, ale neuvědomuji si, že bych někdy snil o takové kariéře. Navíc jsem poměrně velký. Takové formule se nedělaly a dělat ani nebudou.
V kategorii cestovních vozů jste vystřídal několik stájí a byl celkem úspěšný. Co se stalo, že jste najednou usedl do trucků?
V roce 2001 jsem poprvé dostal nabídku, abych testoval kamion Tatru. Okamžitě se mi to zalíbilo. Od té doby jsem pořád hledal cestičky, jak co nejčastěji usedat do závodního kamionu.
Co hodláte udělat pro to, aby vaše umístění bylo v příští sezoně lepší než letos?
Vylepšit umístění je hodně těžké. Vždyť kolikrát se stane, že deset trucků se při tréninku vejde do jedné sekundy. Rozdíly jsou minimální. Bude to těžké, ale věřte mi, že udělám všechno pro to, abych byl nejlepší.