Na železnici se vrátili stavbaři

Dvacet dní trvalo, než se dělníci znovu dali do práce na železničním koridoru z Berouna do Zbirohu. Obnovení rekonstrukce povolil ministr dopravy Vít Bárta, který chtěl stavbu zlevnit.

Stavební stroje mezi Berounem a Zbirohem téměř na tři týdny ztichly, než se jejich majitelé zavázali ke snížení nákladů, jak požadoval ministr dopravy Bárta. Jeho krok vyvolal rozporuplné reakce. Teď už se
na zmíněné trati opět pracuje. Starosta Hořovic Luboš Čížek nevidí v jednání ministra logiku. „Jako sarosta si nedovedu představit, že bych nedodržel smlouvu, kterou uzavřel bývalý starosta, byť by se mi nelíbila. Podle mě to byl nešťastný krok, kvůli kterému se stavba prodraží a zdrží,“ komentoval
situaci Čížek. Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Pavla Hally bude ale stavba dokončená dle původního harmonogramu. „Ten počítal s nutnými rezervami, a tak vzhledem k nedlouhé době zastavení stavební činnosti nedojde k výraznému posunu data dokončení,“ uvedl Pavel Halla s tím, že stavba by se neměla
ani prodražit.

„Celý projekt měl stát před slevou zhruba 5,1 miliardy korun. Jaká bude konečná částka ale v tuto chvíli nejde říct i proto, že nás na toto téma čekají další jednání,“ dodal Halla. Díky rekonstrukci železničního koridoru cestující čeká nejen rychlejší doprava, ale i pohodlnější přístup k vlakům. Ten už je znát například ve Zdicích, kde byl vybudovaný nový podchod. Lidé, kteří cestují vlakem z Berouna do Hořovic, nemají pohodlí, ani kvalitní zázemí.

„O komfortu skutečně nemůže být řeč, ale abych řekla pravdu, bylo to i předtím. Železniční doprava v Hořovicích nikdy nebyla o pohodlí, ale teď je to asi ještě horší. Vlaky jezdí jen po jedné koleji, třeba mezi Stašovem a Hořovicemi jedou doslova krokem,“ popisovala Jana
Hrubá z Hořovic, která železnici využívá k cestě do práce.