Desetiomotorový prototyp se jmenuje Greased Lighning GL-10 a podle svých tvůrců by mohl posloužit jako přepravní prostředek pro doručování lehčích balíků, případně dlouhodobější letový monitoring zemědělských ploch či tvorbu mapových podkladů. Podle vyjádření inženýrů jde zhruba o dvanáctou verzi stroje, kterou testovali. „Začali jsme s drobnými pěnovými stroji a s každým modelem jsme se přiučili něco nového,“ tvrdí David North, jeden z vedoucích inženýrů.
Nejtěžší prý byl vývoj mechanismu, který zajišťuje změnu polohy křídla v okamžiku přechodu od kolmého letu k letu „běžnému“ a nazpět. „Zatím se nám to podařilo u pěti letů, nyní chceme dokázat, že tento koncept je při letu až čtyřnásobně efektivnější, než běžná helikoptéra.
záznam samotného letu začíná v čase videa 1:14
North rovněž zmínil další přednost tohoto letounu: oproti běžným diesel-elektrickým motorům GL-10 nevydává takřka žádný hluk. „Současný prototyp je tišší než sekačka na trávu vašeho souseda,“ dodal. Tvůrci předpokládají, že mnohem větší verze letounu by v budoucnu mohla posloužit jako rychlý dopravní prostředek až pro čtyři osoby.