NetDirect zvýší tržby díky nové platformě pro e-shopy

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Anna Vackova, E15

Přední tuzemský výrobce internetových obchodů NetDirect ze skupiny Allegro hodlá příští rok posílit tržní pozici zcela novou platformou pro e-shopy. Firma sází na to, že uteče konkurenci pomocí novinek typu personalizace obsahu, integrace analytických nástrojů či zákaznické podpory. Tedy funkcí, které v dosavadních systémech pro on-line obchodníky většinou chyběly. Jen během prvního roku si NetDirect slibuje zvýšit prodejem nové platformy tržby o desítky milionů korun.

„Vývoj nové platformy trvá od prvotní myšlenky po realizaci okolo dvou let. Kromě času je přitom velmi náročný i po finanční stránce. Výše takové investice se pohybuje v řádu milionů,“ uvedl obchodní manažer NetDirectu Marek Krška. Za hlavní konkurenční výhodu nového systému považují vývojáři chytré doporučování, které umožní zákazníkům nabízet zboží podle jejich preferencí. Integrace tohoto prvku do internetových systémů zatím nebyla obvyklá ani v cizině.

„Co se týče zahraničí, tak zatím nevidíme spojení chytrého doporučování s e-shopem. Vždy se jedná jen o samostatné služby. U nás budou obě integrovány. Proto si dovolím tvrdit, že s tímto produktem míříme hodně vysoko,“ sdělil Krška.

Vývojáři firmy již mají hotový prototyp, aktuálně ladí detaily. „V následujících měsících nás čeká doladění grafického rozhraní, zátěžové testy a následné překlady do několika jazyků,“ doplnil manažer NetDirectu. Při vývoji nové platformy spojil NetDirect síly s agenturou H1.cz, lídrem tuzemského internetového poradenství.

Atraktivní obor
Byznys, kterému v Česku kraluje NetDirect, zažívá díky boomu internetového nakupování rozkvět také v zahraničí. Například australský start-up Bigcommerce, jehož platformu už využívá 55 tisíc e-shopů, minulý týden oznámil, že od skupiny investorů získal dalších 50 milionů dolarů. Firma chce použít peníze hlavně na expanzi v Asii.

Dosavadní systémy NetDirectu nazvané FastCentrik a ShopCentrik využívá 2300 e-shopů včetně velkých hráčů typů Parfums, Mironet nebo Popron. Společnost si konkuruje například s produkty firmy Redenge, která se chlubí realizací více než dvou stovek projektů a prodejních aplikací.

Allegro koupilo NetDirect v roce 2011. Jedním z cílů transakce tehdy bylo podchytit internetové obchodníky, kteří se rozrostou natolik, že jim už nestačí tuzemská vlajková loď Allegra, portál Aukro. Koncovým vlastníkem Allegra je jihoafrický koncern Naspers, tedy stejná firma, která ovládá také jednoho z lídrů tuzemského internetového nakupování Mall. cz. NetDirect v současnosti zaměstnává sedm desítek lidí.