Nová Mazda CX-9 je tady. Dostala přeplňovaný motor Skyactiv-G 2.5T

Nová Mazda CX-9 je tady

Nová Mazda CX-9 je tady

Nová Mazda CX-9 je tady
Nová Mazda CX-9 je tady
2
Fotogalerie
Na světě jsou oficiální materiály o další novince, kterou je nová generace Mazdy CX-9. Ta bude zájemce lákat na prostorný sedmimístný interiér, na techniku Skyactiv nebo na nový přeplňovaný motor o objemu 2,5 litru.

CX-9 je na pohled přesně podle očekávání přifouknutá CX-5. Oproti předchozí generaci je vůz o 30 mm kratší, nicméně pořád svou délkou přesahuje hranici pěti metrů (5065 mm). O 55 mm prodloužila Mazda také rozvor náprav, zatímco přední převis byl zkrácen o 59 mm a ten zadní o 25 mm. Jako každá Mazda z poslední doby má i CX-9 dlouhou kapotu. Designéři totiž posunuli přední sloupky o deset centimetrů dozadu. V nabídce budou disky o velikosti 18 nebo 20 palců.

Také CX-9 přirozeně používá coby svůj základ technologie Skyactiv a to kromě jiného znamená nižší hmotnost. V konfiguraci s pohonem přední nápravy má být vůz lehčí o 90 kg ve srovnání s předchozí generací, u čtyřkolky to je dokonce 130 kg. Kromě toho bude nová CX-9 také velmi tichá. Mazda ve své tiskové zprávě upozorňuje na množství izolačního materiálu nebo na 4,8 mm tlustá skla. Celkově je interiér tišší o 12 procent.

Hlavní novinku ovšem najdeme pod kapotou, kam se nastěhoval nový přeplňovaný motor Skyactiv-G 2.5T. Ten nabízí maximální výkon 184 kW (250 k) a vrchol točivého momentu 420 Nm. Mazda se rozhodla pro přeplňovanou jednotku kvůli tomu, že majitelé takto velkých SUV údajně chtějí zrychlení od nízkých otáček. Tomu také odpovídá i naladění čtyřválce. Točivý moment nastupuje v plné síle od 2000 ot./min a výkonové maximum je k dispozici už při 5000 ot./min.

Samozřejmě v nabídce nesmí chybět ani zástup asistentů. CX-9 může mít hlídání jízdních pruhů, adaptivní tempomat, automatická dálková světla, sledování mrtvého úhlu, přednárazový systém a tak dále. Novinka se začne prodávat na jaře příštího roku. Do Evropy primárně určená není, ale uvidíme, zda se tu třeba na chvíli neobjeví podobně, jako se to několikrát stalo u končící generace.

Článek vyšel na webu Autorevue.cz