Opava má nové srdce obchodu

Srdce Opavy, nové obchodní a společenské centrum Breda & Weinstein, se ve čtvrtek 15. listopadu 2012 otevřelo návštěvníkům Moravskoslezského kraje. V ranních hodinách se v rámci tiskové konference sešli zástupci města i stavby, aby společně přestřihli slavnostní otevírací pásku a vdechli novému komplexu život. Pak se nákupní centrum zaplnilo stovkami zvídavých návštěvníků.

Jen několik desítek minut před slavnostním otevřením obchodního centra veřejnosti se sešli zástupci developera stavby Radim Bajgar, investora Peter Donnelly, zhotovitele stavby Ludovic Duplan, architekt Oldřich Hájek, a v neposlední řade primátor města Opavy Zdenek Jirásek, aby v rámci tiskové konference slavnostně přestřihli pásku nového obchodního centra s tradiční regionální značkou Breda & Weinstein v Opavě.

Umístit obchodní centrum do historického jádra města Opavy byl cílený tah developera, společnosti Mint Investments. „Opava si takovou investici zaslouží, a když přišla nabídka na koupi pivovaru, jako rodák z Opavska jsem na ni slyšel. Prostor se nám zalíbil na první pohled, možná nás přímo uhranul,“ řekl při slavnostním otevření ředitel investorské společnosti Develon Radim Bajgar.„ Našim cílem bylo postavit spíše společenské centrum, než obyčejné centrum obchodní. Chtěli jsme vytvořit místo, kde lidé budou chodit za zábavou, sportem, kulturou, kulinářským uměním, ne pouze za nákupy a službami, místo, kde se lidé budou setkávat s přáteli, kde se budou cítit dobře. Tomu jsme přizpůsobili také výběr architekta a společně s ním pracovali na správném konceptu. Doufám, že se nám to povedlo a lidé to ocení. Kromě multikina a krásného dětského koutku během pár týdnu otevřeme fitness centrum Pepa Sport, stylovou Ka-Varnu s minipivovarem v prostoru bývalé varny, další restaurace včetně KFC v sekci rychlého občerstvení a mnohé další obchody. Na jaře se pak návštěvníci budou moci těšit na originální pivní restauraci se zahrádkou v prostoru nové sladovny, kde se bude prodávat výhradně pivo vyrobené v místním minipivovaru.“ dodal Radim Bajgar.

Výstavba objektu stála necelých 1,4 miliardy korun. Primátor Opavy je obchodním srdcem Opavy podle svých slov nadšen a věří, že si jej zamilují jak občané Opavy, tak i široké spádové oblasti. Byl pro zachování genia loci starého pivovaru a to se díky zachování pivovarského komínu, který je dominantou stavby, jistě podařilo. Na své si zde muže přijít opravdu každý. Rodiny s dětmi, party kamarádu, sportovci i lenoši, milovníci dobrého jídla, pití a především kinematografie.

Za pronájmem velké části obchodního centra stál maloobchodní tým poradenské společnosti Cushman & Wakefield. Ten byl pověřen sestavením vhodné kombinace značek, díky nimž se Breda & Weinstein stane lákavou nákupní destinací. Celý proces pronájmu započal dávno před zahájením stavebních prací a trval celkem tři roky. Byl poměrně náročný – obchodníci jsou v posledních letech velmi opatrní a otevření každé nové prodejny velmi pečlivě zvažují.

“Breda & Weinstein do Opavy přivedla mezinárodní značky, za kterými se doposud muselo jezdit do Ostravy. Patří k nim například H&M, Reserved, Lindex, Tally Weijl, Intersport nebo Reno. Jedinečným lákadlem bude multikino Cinestar a KFC. Světové obchodní řetězce vyhodnotily Bredu & Weinstein jako atraktivní příležitost a rozhodly se zde otevřít svoji prodejnu. Bez ohledu na to, jak své expanzní plány v posledních letech utlumily,” říká Rostislav Veselý z maloobchodního týmu Cushman &Wakefield, který byl pověřený pronájmem. „Po otevření tohoto centra má Opava 730 metru čtverečních obchodních pasáží na 1000 obyvatel a hustotou obchodní sítě se tak dostane na úroveň měst jako Olomouc, Hradec Králové nebo Zlín,“ dodává Rostislav Veselý.