Pět procent v Evropě je ještě daleko, Hyundai chce letos tři

ilustrační foto

ilustrační foto

Cílem korejské automobilky Hyundai Motor pro tento rok je zvýšení podílu na evropském trhu na tři procenta. Dnes to uvedl prezident automobilky Čchang Kyun Chan ve Frankfurtu nad Mohanem. V prvním pololetí byl tento podíl 2,8 procenta, prodejem více než 400 tisíc automobilů za rok chce automobilka dosáhnout svého cíle, napsala agentura Bloomberg.

Od roku 2013 chce Hyundai Motor prodávat ještě o 100 tisíc vozů více tedy 500 tisíc. Na konci minulého týdne přitom generální ředitel společnosti Steve Jang uváděl, že by automobilka mohla půlmilionovou hranici překonat už v příštím roce.

„Pětiprocentní podíl v Evropě je od nás stále velmi daleko, řekl Chan. „Ale musíme stále více přemýšlet o tom, jak uspět mezi společnostmi, které mají pětiprocentní podíl na trhu,“ dodal prezident.

Provozní ředitel evropské divize Allan Rushforth v červnu upozornil, že klíčový podíl na růstu prodeje v Evropě by mělo mít rozšíření produkce českého závodu v Nošovicích.

Aby automobilka dokázala zvednout prodeje v Evropě z loňských 359 369 vozů, přidává třetí směnu nejen v Česku, ale také v ruském St. Petersburgu.

Podle marketingového ředitele společnosti Marka Halla se automobilka Hyundai ve svém evropském sídle v německém Offenbachu v minulosti příliš soustředila na soutěžení Toyotou. „Měli bychom soutěžit s Fordem, Opelem a podobnými značkami,“ řekl Hall v rozhovoru pro Bloomberg.