Rezvani Beast je nakonec radikální přestavbou Arielu Atom

Rezvani Beast je produkt kalifornské společnosti Rezvani Motors vyvinutý Samirem Sadikhovem, na nějž si možná vzpomenete v souvislosti s tři roky starou stavbou Ferrari Xerzi, jež vznikla v rámci stylistické soutěže Ferrari World Design Contest 2011.
Rezvani Beast nakonec vychází ze základu specifického britského modelu Ariel Atom, jenž se v průběhu let stal legendou mezi vyznavači čisté rychlosti a bezprostředního kontaktu s vozem a jeho okolím (připomeňme alespoň typ Ariel Atom V8…). Jde přitom o podobný koncept, jenž zafungoval při stavbě typu Hennessey Venom GT, v současnosti oficiálně nejrychlejšího sériového automobilu světa. Této americké stavbě za základ posloužila britská konstrukce Lotus Elise…
Při prvním pohledu by podobnost Beastu s Atomem zřejmě hádal jen málokdo. Roadster Rezvani Beast totiž vyniká kompletní karoserií, jež je vyrobena z uhlíkových kompozitů, agresivními a ostrými tvary, snímatelným čelním sklem a devatenáctipalcovými litými ráfky. Nový Rezvani Beast bude k dispozici v několika verzích. Standardem je Beast 300 s přeplňovaným čtyřválcem 2,0 l o výkonu 319 koní (235 kW), jenž má vozu zajistit zrychlení z 0 na 96 km/h za 2,9 s.
Model Beast 500 nabídne motor 2,4 l s výkonem 507 koní (373 kW), což čas potřebný pro zrychlení z 0 na 96 km/h zkrátí o 0,2 s. Rezvani Motors své vozy nabízí v rozpětí od 99 500 do 124 900 dolarů, což jsou ale jen zaváděcí ceny, přičemž ty oficiální mají činit 119 000, resp. 139 000 dolarů. Pokud ale již vlastníte Ariel Atom, přestaví vám jej u rezvani Motors do podoby Beastu za 49 000 dolarů na Beast 300 a za 69 000 dolarů na Beast 500.
Článek vyšel na webu Autorevue.cz