Pod kapotou obou modelů Polestar pracuje řadový čtyřválec 2,0 l se sekvenčním přeplňováním turbodmychadlem a kompresorem. Celkový výkon motoru je 270 kW (367 koní) v 6000 ot./min. a točivý moment dosahuje na 470 Nm v 3100 až 5100 ot./min. Motor se může roztočit až do 7000 ot./min. Za konceptem S60 Polestar to ale trochu zaostává.
Na rozdíl od základního provedení dvoulitrového čtyřválce dostala sportovní verze v modelech S60 a V60 Polestar nové větší turbo, nové ojnice, jiné vačky, výkonnější palivové čerpadlo a jiný vzduchový filtr spolu s upraveným sáním. Nový je i výfukový systém.
Přenastavení se dočkal i systém pohonu všech kol od BorgWarner a osmistupňová automatická převodovka, která proti sérii umožňuje rychlejší řazení. O přenos výkonu na silnici se starají pneumatiky Michelin Pilot Super Sport 245/35 ZR20 vpředu i vzadu.
Sedan Volvo S60 Polestar je schopný zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,7 sekundy, kombi je o desetinku pomalejší. Akcelerace na 200 km/h trvá 17,2 s, respektive 17,4 sekundy. Nejvyšší rychlost 250 km/h hlídá omezovač. Udávaná spotřeba paliva je 7,8 litru na 100 km pro sedan a 8,1 litru na 100 km pro kombi V60 Polestar.
Sportovní modely Volvo S60 a V60 Polestar
Článek vyšel na webu Autorevue.cz