Winfried Vahland, předseda představenstva, prohlásil: „Citigo bude posilovat naši příznivou pozici v Evropě a získá naší značce nové zákazníky. Náš nový městský vůz je skutečně „Simply Clever“: důmyslný, prostorný, svižný a vybavený nejmodernějšími technologiemi. Díky tomu je naše nabídka v rámci dynamicky se rozvíjejícího segmentu mladistvá a svěží.“
Představení pětidveřové Škody Citigo v Ženevě
O tom, že oznámená ofenzíva už má své výsledky, svědčí například fakt, že Škoda prodala za minulý rok 879 200 automobilů, což je nejvíce v celé historii značky. Navíc v lednu a v únoru stouply prodeje o 11,6 procenta na 147 505 vozů. Pětidveřové Citigo vstoupí do prodeje v květnu, příplatek oproti třídveřové verzi činí 10 tisíc korun.
Prohlédněte si novou pětidveřovou Škodu Citigo
Model Škody Auto vycházející z konceptu MissionL představeného loni na podzim chce automobilka vyrábět ve více karosářských variantách. Vůz, nejčastěji označovaný jako Rapid, chce představit později v tomto roce. Na autosalonu v Ženevě to uvedl člen představenstva zodpovědný za technický vývoj Eckhard Scholz.
V Mladé Boleslavi se bude nejdřív vyrábět limuzína. „Je tu velký prostor pro vůz, který by se vyznačoval svou emocionálností a zároveň byl za přijatelnou cenu,“ uvedl Scholz. Nejčastěji se tak mezi odborníky jako o další variantě hovoří o dvoudveřovém kupé, které Škoda dosud nemá.
Kompaktní limuzína velikostí mezi Fabií a Octavií má mít nižší cenu než hlavní model Škody - Octavia. Ta by se mohla ve své třetí generaci ještě zvětšit a také dostat pestřejší elektronickou výbavu vycházející z nové koncernové stavebnicové platformy, kterou použila například automobilka Audi v nové verzi modelu A3.
Sériová podoba MissionL se má vyrábět v Mladé Boleslavi spolu se Seatem Toledo, který španělský výrobce v předprodukční verzi v Ženevě ukázal. Podle Scholze by se po rozběhu výroby mohla produkce nové modelové rodiny pohybovat kolem 150 tisíc vozů ročně. Rapid se již vyrábí v Indii, počítá se i s jeho produkcí v Číně a Rusku.
Zdroj: Autorevue.cz