Na krásu nehrajeme, jde nám o množství, řekl šéf Škody

Winfried Vahland

Winfried Vahland Zdroj: ctk

Toledo Concept se objeví příští týden na autosalonu v Ženevě, naopak představení Rapidu, který má zapadat velikostí mezi Fabii a Octavii, Škoda podle dřívějších informací odsunula až na pozdější dobu během letošního roku.
Toledo Concept se objeví příští týden na autosalonu v Ženevě, naopak představení Rapidu, který má zapadat velikostí mezi Fabii a Octavii, Škoda podle dřívějších informací odsunula až na pozdější dobu během letošního roku.
Toledo Concept se objeví příští týden na autosalonu v Ženevě, naopak představení Rapidu, který má zapadat velikostí mezi Fabii a Octavii, Škoda podle dřívějších informací odsunula až na pozdější dobu během letošního roku.
Toledo Concept se objeví příští týden na autosalonu v Ženevě, naopak představení Rapidu, který má zapadat velikostí mezi Fabii a Octavii, Škoda podle dřívějších informací odsunula až na pozdější dobu během letošního roku.
Toledo Concept se objeví příští týden na autosalonu v Ženevě, naopak představení Rapidu, který má zapadat velikostí mezi Fabii a Octavii, Škoda podle dřívějších informací odsunula až na pozdější dobu během letošního roku.
6
Fotogalerie
Škoda neměří svůj úspěch krásou, ale množstvím prodaných aut. A v masové výrobě se chce stát mladoboleslavská továrna hlavním hráčem. „Škoda má potenciál stát se nejrychleji rostoucí značkou v Evropě,“ řekl její ředitel Winfried Vahland v rozhovoru pro deník Financial Times (FT).

Vahland ví, že Škoda není srdeční záležitostí řidičů a ani si na ni nehraje. „Nám jde o množství a chceme se stát jedním z hlavních hráčů v masové výrobě,“ řekl Vahland. Velkovýroba v dceřiné škodovce je součástí většího plánu koncernu Volkswagen předstihnout v množství prodaných aut japonskou Toyotu. Škoda si stanovila cíl vyrábět ročně 1,5 milionu aut a podle Vahlanda by ho mohla dosáhnout už v roce 2018. Vloni Škoda prodala celosvětově 879 200 vozů, což je o 15 procent více než o rok dříve.

Čtěte také:

Jak bude vypadat Škoda Rapid? Seat ukázal její dvojče Toledo

O SUV uvažujeme, o kabrioletech ne

Vahland v rozhovoru pro britský deník prozradil, že po úspěchu modelu Yeti Škoda zvažuje výrobu většího SUV. Jinak ale zůstane česká značky věrná svým kořenům. „Pokud mluvíme o našich zákaznících, tak ti mají rádi praktičnost, funkčnost a prostornost – takže třeba o kabrioletu neuvažujeme,“ řekl Vahland před nadcházejícím veletrhem v Ženevě.

Zatímco ostatní evropští výrobci nabízejí obrovské slevy, aby se svých vozidel zbavily, Škoda má na svá auta pořadníky plné čekatelů, všímají si FT. Levná auta se v krizové době prodávají lépe. Dokazují dobré výsledky rumunské Dacie nebo korejské automobilky Hyundai/Kia. Nedaří se naopak francouzskému Peugeotu/Citroënu ani italskému Fiatu.

FT: Škoda a Dacia se nezapojují do cenových válek

Proč se Dacii a Škodě tak daří? Důvodů je několik. Jedním z nich je skutečnost, že Škoda ani Dacia se nezapojují do cenových válek v Evropě. Škoda prodává většinu aut soukromýám klientům, nikoli autopůjčovnám ani firemním flotilám, kde se cenové války pomocí slev uplatňují nejvíce. Dacia dokonce nedává slevy vůbec, připomínají FT.

Východoevropské automobilky také vyrábějí výrazně levněji. A to ať už jde o mzdy, které jsou několikanásobně nižší než například v německém Volkswagenu, nebo o výrobu nových modelů a technologií. „Své produkty plánují Škoda i Dacia konzervativně, vyhýbají se riskantním vozidlům pro nadšence, jako jsou kabriolety. Mohli by na nich prodělat,“ píše britský deník.

Škodovka, kvalitní auto za málo peněz, „vystihuje ducha současné Evropy, kterým je šetřit,“ shrnují FT. „Zároveň si ale získává nové klienty v Rusku, Indii a Číně, kteří vyžadují velké, prostorné interiéry.“