Skypicker mění název na Kiwi. Za novou doménu zaplatil 19 milionů

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: CTK

Český vyhledávač letenek Skypicker změnil jméno na Kiwi. Brněnský startup, který umožňuje vyhledávání výhodných leteckých spojů, zakoupil novou doménu Kiwi.com za 800 tisíc dolarů (19 milionů korun).

Skypicker vznikl v roce 2012 jako malý startup dvou lidí. Po čtyřech letech vyrostl ve firmu s 560 zaměstnanci a miliardovými obraty. „Jak společnost a její produkt v průběhu let dozrály a naše cíle se stále zvyšovaly, ukázalo se, že název společnosti, který dobře sloužil dvěma klukům ve sklepě, už neodráží směr v nadcházejících měsících a letech,“ uvedla firma v oficiálním prohlášení.

V rámci rebrandingu zakoupil Skypicker novou doménu . Jak vyplývá z informací doménového blogu DomainInvesting.com, brněnský startup zaplatil Future Media Architects, předchozímu vlastníkovi, celkem 800 tisíc dolarů (v přepočtu zhruba 19 milionů korun).

Raketový růst

Firmě Skypicker loni vzrostl obrat ze 140 milionů na dvě miliardy korun. Počet zaměstnanců se zvýšil desetkrát na 300. Letos by společnost s novým názvem chtěla mít obrat okolo deseti miliard a 1000 až 1500 zaměstnanců. S tržbami dvou miliard se někdejší Skypicker dotáhl na úroveň dalších velkých tuzemských prodejců letenek.

Vyhledavač letenek kombinuje i letenky nespolupracujících leteckých společností a zaručuje návaznost letů. První letenky prodala firma na jaře 2013, každý měsíc roste obrat o desítky procent. Firma se soustředí na prodej letenek na globálním trhu a marže dosahuje až 15 procent. Většina tržeb plyne z Evropy a USA. Rychlý rozvoj bývalého Skypickeru umožnil vstup investora Touzimsky Airlines.