Snapchat ztrácí, jeho funkce okopíroval úspěšnější Facebook

Mobilní aplikace Snapchat

Mobilní aplikace Snapchat Zdroj: Maurizio Pesce, Flickr.com (CC BY 2.0)

Snapchat
Snapchat-Evan Spiegel
Snapchat
Snapchat
Snapchat,
6
Fotogalerie

Chatovací aplikace Snapchat přišla před šesti lety s novým konceptem zasílání dočasných zpráv a obrázků, díky čemuž si získala oblibu milionů uživatelů. Svůj podíl na trhu však společnost jasně ztrácí, ukazují poslední statistiky. Mohou za to především konkurenční aplikace patřící pod Facebook. 

Stále větší podíl na trhu získávají především mobilní služby Instagram a WhattsApp, jež patří do impéria Marka Zuckerberga. Obě totiž překonaly metu 300 milionů pravidelných uživatelů, čímž se dostaly téměř na dvojnásobek podílu trhu Snapchatu. Ten si každý den na svém mobilu pustí asi 170 milionů lidí.

Odborníci poukazují především na to, že za úspěchem Facebooku stojí především fakt, že se jeho funkce čím dál více podobají Snapchatu. Ten jako první přišel s barevnými filtry, rozšířenou realitou a dalšími interaktivní prvky, které postupně představily konkurenční služby a funkce Instagram, Facebook Stories nebo Messenger Day, jež pod Facebook spadají.

Rozšiřování videoobsahu v aplikacích přitom neznamená pouze zlepšení prostředí pro uživatele. Sociálním sítím totiž pohyblivý obraz přináší větší zisky z inzercí, kterou Snapchat i Instagram vkládá mezi příspěvky uživatelů.

Zaostávání za konkurencí však není jediným problémem Snapchatu, který vymyslel nyní sedmadvacetiletý Evan Spiegel. Firmě totiž nevyšla sázka na chytré brýle Spectacles, které po propojení s telefonem umožňují nahrávat videa z úhlu pohledu uživatele.

Server Business Insider upozorňuje, že po prvotním zájmu jsou nyní na skladech stovky tisíc těchto zařízení. Portál Tech Crunch poukazuje především na dlouhé čekací lhůty, které zahájení prodeje brýlí provázely.

Přesto počet uživatelů Snapchatu stále roste, analytici navíc očekávají postupně zvyšující se tempo. Na podobná prohlášení reagovaly v půlce října akcie mateřské společnosti Snap, když vzrostly o 11 procent.

Dlouhodobě se přitom na burze společnosti nedaří. Od březnového uvedení na trh hodnota akcií klesla téměř o polovinu, nyní se obchodují za necelých patnáct dolarů. Tržní kapitalizace firmy pak dosahuje 17,8 miliardy dolarů (392 miliard korun), což ze Spiegela dělá jednoho z nejmladších miliardářů. Jeho majetek se pohybuje kolem 3,7 miliardy dolarů (81,6 miliardy korun).