I když téměř v polovině případů pořizují herní konzoli rodiče jako dárek dětem, v každé čtvrté domácnosti na nich hrají výhradně dospělí členové rodiny. Domácnosti, kde k herním obrazovkám zasedají jen děti, jsou v menšině. Vyplývá to z průzkumu české pobočky Sony Computer Entertainment Europe.
„Nespornou výhodou herních konzolí je jednoduchost použití. Vedle toho, že si lidé mohou vybrat typ herního zařízení podle svých finančních možností, je to zejména sociální aspekt, kdy své zážitky z hraní mohou společně sdílet s ostatními hráči, nebo prožívat příběhy s přáteli on-line,“ podotkl Ivan Bradáč ze Sony.
Přibližně čtyři z pěti uživatelů stráví v herním světě v průměru méně než 12 hodin týdně. Hraní her vnímá jako problematické 15 procent respondentů. Přes 40 procent dotazovaných uvedlo, že jim jejich partnerka nebo partner hraní her nevyčítá.
Od ledna do září loňského roku se v Česku prodalo meziročně o čtvrtinu víc stolních i přenosných konzolí a tržby se zvýšily o 81 procent. Herní průmysl v Česku a na Slovensku předloni zvýšil obrat z prodeje her a herních zařízení o šest procent na 2,6 miliardy korun.