Spotify nabídne streaming videa, doufá ve zvýšení tržeb

Spotify (ilustrační foto)

Spotify (ilustrační foto) Zdroj: CC BY-NC-ND 2.0: Scott Beale via Flickr

Švédská streamingová služba Spotify posune svůj byznys opět o něco dál: v příštím týdnu začne uživatelům své hudební aplikace v mobilních telefonech nabízet možnost spouštět videa. Novinka bude zatím k dispozici na britském, německém, švédském a americkém trhu, dá se ale předpokládat, že další země budou následovat.

Záměr firmy nabídnout streaming videa potvrdil už loni v květnu CEO Spotify Daniel Ek, tehdy však neprozradil jakýkoliv časový rámec, jen uvedl, že nabídnou „exkluzivní videoobsah i existující produkci“ ve formě podcastů.

Po oznámení vyplavaly na povrch také informace o dohodách o sdílení videoobsahu firem jako ESPN, BBC či Comedy Central. Prosákly i zmínky o obchodních jednáních s manažery největšího videoportálu – YouTube. Podle listu Wall Street Journal má být klíčem k úspěchu videí na Spotify algoritmus, který bude uživatelům nabízet/doporučovat relevantní videa.

Proč video? Pro Spotify to může znamenat významný zdroj příjmů. Nyní, když Spotify posloucháme, totiž zpravidla aplikaci okamžitě „shodíme“ na lištu nebo telefon strčíme zpět do kapsy. Pokud by však app dokázala udržet naši pozornost, třeba právě videem, firmě se by se otevřel nový prostor pro umístění reklamy ať už ve formě bannerů anebo rovnou krátkých reklamních spotů. Spotify je totiž i přes svojí nespornou popularitu stále v červených číslech a sám Ek přiznal, že právě video by se mohlo stát významným zdrojem příjmů firmy.