Spotify nakupuje startupy, mají mu pomoci k lepšímu propojení uživatelů

Spotify (ilustrační foto)

Spotify (ilustrační foto) Zdroj: CC BY-NC-ND 2.0: Scott Beale via Flickr

Spotify je jednoznačně nejpopulárnější službou pro streamování hudby. I přes počet svých uživatelů však pokulhává na poli sociálních funkcí. Možná právě proto dnes švédská společnost oznámila pohlcení dvou menších startupů – Cord Project a Soundwave.

Cord Project se zaměřuje především na komunikaci – v roce 2014 vydal chatovací aplikaci Cord, která nabrala kolem milionu uživatelů. Hlavní funkcí bylo přitom prosté zasílání krátkých hlasových zpráv. Zástupce Spotify však upřesnil, že podobná funkce není v plánu.

Druhá koupená společnost Soundwave je mobilní obdobou Last.fm. V reálném čase sleduje hudbu, kterou uživatel poslouchá a umožňuje komunikaci mezi fanoušky jednotlivých skupin či žánrů. Ani v jednom případně není jasné, kolik Spotify za obě společnosti utratilo.

Článek vyšel na webu Živě.cz

Příjmy za streamování poprvé překonaly stahovanou hudbu