Spotify reaguje na Apple, nabízí prémiový účet za drobné

Služba Spotify na iPhonu 5

Služba Spotify na iPhonu 5 Zdroj: CC BY-NC-ND 2.0: Bjorn Olsson via Flickr

Streamovací služba Spotify výrazně snižuje ceny - za tříměsíční prémiový účet zájemce zaplatí jen 99 centů. Dosavadní cena je přitom 9,99 dolaru za jeden měsíc. Spotify velkorysou nabídkou reaguje na Apple, který kvůli své vlastní službě Beats Music tlačí na konkurenci.

S podobnou levnou nabídku přišlo Spotify v USA už v prosinci 2014. Zaznamenalo tehdy výrazný nárůst uživatelů. Hned v lednu 2015 Spotify oznámilo, že globálně překonalo hranici 15 milionů předplatitelů po celém světě, což představuje nárůst o zhruba 20 procent za pouhé tři měsíce, uvádí web qz.com.

Růst počtu uživatelů SpotifyPočet uživatelů SpotifyPočet uživatelů Spotify | qz.commodrá - počet uživatelů celkem, šedá - počet předplatitelů

Nyní je cenově nízká nabídka zpět. Tentokrát účet za 99 centů mohou mít zákazníci nejen v USA, ale také v Latinské Americe, ve Španělsku, Itálii nebo Portugalsku. Novou kampaň Spotify s přehledem zaplatí díky 350 milionům dolarů, které služba získala z financování na konci dubna, podotýká qz.com.

Reakce na agresivní Apple

Aktuální strategií Spotify zbrojí na červnový start streamovací služby Beats Music, za kterou stojí Apple. Technologický obr se v poslední době snaží pročistit trh. Tlačí na největší hudební vydavetelství, aby ukončila se Spotify spolupráci.

Apple dokonce nabídl hudebnímu vydavatelství Universal Music Group zaplacení licenčních poplatků, které mu plynou od Googlu. Chce tak zamezit nahrávání skladeb na YouTube.

Agresivní jednání Applu už zaujalo americké ministerstvo spravedlnosti, které chce přezkoumat praktiky firmy související se spuštěním streamovací služby.

Apple hledá podporu mezi hvězdami
V rámci podpory Beats se Apple snaží přesvědčit řadu hudebních hvězd, aby mu poskytly exkluzivní písně. Dohromady se prý technologický gigant obrátil na více než tucet interpretů, mimo jiné Taylor Swiftovou nebo Florence and The Machine. Informovala o tom agentura Bloomberg, samotný Apple se ke strategii nevyjádřil. Služba Beats, která kromě online odběru hudby nabízí i sluchátka, patří Applu od května 2014, kdy ji firma koupila za zhruba tři miliardy dolarů.