Stárnoucí XC90 podráží výsledky Volva. Šéfa automobilky to irituje

Volvo XC 90

Volvo XC 90 Zdroj: Repro AutoRevue.cz

Už brzy uplyne deset let od chvíle, kdy se objevil model XC90. Roky se prémiové velké SUV prodávalo skvěle, ale to už dnes neplatí. A nezmění se to ani v nejbližší budoucnosti. Vůz druhé generace se má objevit až v roce 2014.

Rozčiluje to mnohé představitele švédské automobilky a nejvíce snad jejího šéfa Hakana Samuelssona. Ten se o tom vyjádřil otevřeně:

„Co nás naučil vývoj kolem XC90? Jak ošidné je zdržovat vývoj produktu. Pokud tak činíte, půjčujete si vlastně peníze ´z budoucnosti´. A později je musíte vracet i s úrokem,“ řekl. „To není zrovna chytré, taková zdržovací taktika, takový program.“

Podle údajů automobilky Volvo globální prodeje modelu XC90 spadly loni o 21 procent ve srovnání s rokem 2011, na 31 290 vozů.

Pokles i v Česku

Celkem přesně kopíruje dění kolem tohoto vozu i český trh. V roce 2010 měl model XC90 podle SDA v obchodní třídě Terénní vozy 329 registrací, o rok později 243 a loni jen 188.

Uběhlo už hodně času od roku 2004, kdy si tento vůz zakoupilo ve světě 84 032 zákazníků. Až do roku 2007 to byl nejlepší model Volva, když švédská automobilka prodala 79 140 kusů XC90. O rok později to už ale neplatilo, předstihl ho model V50.

Podle JATO Dynamics v Evropě loni prodeje XC90 spadly o 29 procent na 9416 kusů, v USA se prodalo v roce 2012 také méně – 9513 kusů.

Zdroj: AutoRevue.cz