Studie: Asie letos převálcuje svět v e-commerce, tahounem bude Čína

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: (CC BY 2.0) Intel Free Press via Wikimedia

Spotřebitelé v Asii by v letošním roce měli při online nákupech utratit přes 525 miliard dolarů. V nákupním apetitu tak poprvé překonají Severní Ameriku. Tahounem v Asii by měla být především Čína. Vyplývá to z aktuální studie společnosti eMarketer.

Celosvětové prodeje v oblasti e-commerce by měly podle aktuální předpovědi eMarketeru dosáhnout hodnoty 1,5 bilionů dolarů. Jde tedy o nárůst o více než 20 procent oproti roku 2013. Hnacím motorem tak výrazného růstu má být online obchodování prostřednictvím chytrých mobilních zařízení spolu se stále lepšími platebními metodami.

Z částky 1,5 bilionu se v Asii protočí už zmíněných 525,2 miliardy dolarů, zatímco Severní Amerika si z celosvětových prodejů „urve“ 482,6 miliardy dolarů.

Čína na cestě k dominanci v e-commerceČína roste  v oblasti e-commerceČína roste v oblasti e-commerce | eMarketerPředpokládaný růst B2C trhu v roce 2014

Tahounem asijského trhu by měla být Čína následovaná Indií. Jak tvrdí eMarketer, z každých deseti dolarů, které utratí v Asii, by mělo být šest dolarů právě z Číny. Tento podíl by se měl zvýšit na 7,5 dolaru do roku 2017. Čína zažívá výrazný růst v oblasti e-commerce.