Temným koutům chybí originalita Zmizelé
Zmizelá i ve filmu ukázala, že Flynnová má tendenci hrát si s úhly pohledu a dávkováním informací. Temné kouty jsou v podstatě detektivka – dospělá hrdinka Libby, která v osmi letech přežila rodinný masakr v Kansasu, za nějž stále sedí ve vězení její bratr, začíná pátrat, co se před třiceti lety skutečně stalo. Filmové vyprávění je tentokrát jednoduché. Skáče mezi dvěma časovými rovinami, které režisér občas rozlišuje pomocí černobílého či zrnitého obrazu, pokud se jedná o Libbyiny vzpomínky nebo noční můry.
Nejenže případ není zas tak zamotaný a divákům pravděpodobně řešení dojde dříve než Libby. Skoro všichni hrdinové jsou vykolejení nesympatičtí ztracenci, mnozí psychotici. Temné kouty temnotou ostentativně prosakují, obsahují satanisty, brutální vraždy lidí i skotu, násilnické manžely, podivný klub fanoušků masakrů, nic ovšem v nové či zajímavé podobě. Film sice napodobuje depresivní surreálnou atmosféru Temného případu, bez jeho nihilistických filozofií ale svou temnotou nesvírá, spíše unavuje.
Na začátku je snímek alespoň svěže cynický, jenže Libby jako líná osamělá kráska s vyplašenýma očima, jedním vytahaným tričkem a jedním výrazem není právě atraktivní hrdinka. A jako všichni ostatní ani dostatečně prokreslená. V běžném dialogu mluví jednoduše a sprostě, ve vnitřním monologu jako kniha. Žádaný přerod postavy do zodpovědnější a citlivější osoby nezahraje ani Charlize Theronová. Tragédie její matky v podání Christiny Hendricksové z Mad Men by poskytla dojemnější příběh. Ten Libbiyn tu nabízí jen přehlídku typických atributů svého subžánru, které se nesloží do ničeho úplně uvěřitelného a poutavého.
Temné kouty
(detektivka, Francie 2015, 113 minut)
Režie a scénář: Gilles Paquet-Brenner podle knihy Gillian Flynnové
Hrají: Charlize Theronová, Nicholas Hoult, Tye Sheridan, Christina Hendricksová
Premiéra: 18. června
Hodnocení: 40 %